De bekende man in het logo krijgt een vrouwelijke variant, ook met een hoge hoed en wandelstok.
Bye bye Johnnie Walker, hallo Jane Walker!
Het bekende whiskeymerk Johnnie Walker krijgt er een zusje bij: Jane! Het drankje smaakt net hetzelfde, maar de fles krijgt de naam Jane Walker én een bijpassend vrouwelijk logo.
Nu Tournée Minerale er bijna op zit – proficiat en eeuwig respect voor allen die erin slaagden een volledige maand geen druppel alcohol aan te raken – mogen we jullie opnieuw verleiden met berichten over drank. Dit keer komt de iconische whiskey Johnnie Walker met een nieuwigheid. Ze willen hun drank aantrekkelijker maken voor vrouwen en beslisten daarom om good old Johnnie een vrouwelijke compagnon te geven: Jane Walker.
Logo
Er komt een beperkte oplage van 250.000 flessen Jane Walker in de winkels, helaas in eerste instantie enkel in Amerika. De drank smaakt krek hetzelfde – never change a winning team – maar het logo onderging een subtiele metamorfose. De man met de hoge hoed en de wandelstok wordt op de flessen vervangen door een vrouw met hoed en stok.
Cocktails
Whiskey werd in het verleden vaak geassocieerd met oudere mannen die met een sigaar in de ene hand en een whiskey in de andere hand oorlogsverhalen uitwisselen. Toch is de drank aan een opmars bezig, vooral omdat-ie meer en meer gebruikt wordt in cocktails die wel populair zijn bij de iets jongere generatie. Johnnie Walker wil deze boot niet missen en trekt dus de kaart van vernieuwing.
1 dollar
Als je een fles Jane Walker kan bemachtigen, heb je niet enkel een redelijk uniek exemplaar in de hand. Per verkochte fles gaat er ook 1 dollar naar een organisatie die de rechten van vrouwen verdedigt. Het bedrijf gaat deze strategie ook intern doortrekken en wil dat tegen april de helft van de raad van bestuur uit vrouwen bestaat. Santeekes!
PS: Tournée Minerale is dan wel bijna gedaan en de remmen kunnen weer los, blijf alcohol toch met verstand drinken.
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier