Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Tony's Chocolonely

Met heerlijke smaken die je ongetwijfeld bekend in de oren zullen klinken...

Tony’s Chocolonely lanceert 4 lookalikerepen van bekende merken in hun strijd voor slaafvrije chocolade

Herlinde Matthys
Herlinde Matthys Webjournalist

Tony’s Chocolonely brengt maar liefst 4 (!) nieuwe repen op de markt. De wikkels zullen waarschijnlijk een belletje doen rinkelen en dat is omdat het lookalikerepen zijn van bekende merken. Op die manier wil de Nederlandse speler opnieuw aandacht vragen voor moderne slavernij en illegale kinderarbeid in de chocolade-industrie.


Tony’s Chocolonely is niet alleen heerlijke chocolade, het Nederlandse merk heeft ook nog een mooie missie. Het wil de chocolade-industrie 100 % slaafvrij maken en streeft daar al zo’n vijftien jaar naar. Je zou denken dat dit anno 2021 wel al in orde zou zijn, maar helaas is er nog steeds sprake van moderne slavernij én illegale kinderarbeid in de sector. Volgens recent Amerikaans onderzoek van de University of Chicago werken er nog steeds 1,56 miljoen kinderen op cacaoplantages in West-Afrika en worden er nog minstens 30.000 mensen als slaaf behandeld. Om dit opnieuw onder de aandacht te brengen lanceert het merk daarom vier nieuwe repen. Die zien er iets anders uit dan hun normale lekkernijen en lijken verdacht veel op vier andere bekende chocolademerken die hét gezicht van de chocolade-industrie vormen. Tony’s wil zelf geen namen noemen, maar wij denken aan Toblerone, KitKat, Ferrero Rocher en Twixx.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Sweet Solution


De nieuwe campagne heet Sweet Solution, want Tony’s Chocolonely wil op deze manier letterlijk een zoete oplossing bieden voor een bittere realiteit. Het toont dat je deze iconische chocolade ook op een eerlijke manier kan maken en wil zo andere merken aansporen om ook actie te ondernemen. ‘We willen met deze repen niet met de vinger wijzen, maar we roepen de hele chocolade-industrie, inclusief alle merken, op om hun verantwoordelijkheid te nemen en samen alle chocolade 100 % slaafvrij te maken’, aldus Paul Schoenmakers, Head of Impact bij Tony’s Chocolonely. De smaken van deze vier nieuwe Sweet Solution-repen zijn dan ook wafelreepjes, nogadriehoekjes, crunchy hazelnoten en karamelbiscuit.

Als chocoladeliefhebber kan je zelf ook je steentje bijdragen door een van de Sweet Solution-repen te kopen. Daarmee schaar je je achter hun missie én steun je bovendien nog eens een goed doel door simpelweg chocolade te smullen, want de opbrengst van de repen gaat naar 100WEEKS. Deze stichting helpt vrouwen in Afrika om uit de armoede te geraken. Je kan ook de petitie tekenen die je hier online terugvindt. Daarmee ondersteun je de oproep naar een wetgeving die bedrijven verplicht om misstanden in hun keten eindelijk aan te pakken.

De vier nieuwe repen liggen vanaf donderdag 28 januari in de winkelrekken van Delhaize en je kan ze ook via de webshop van Tony’s Chocolonely bestellen.

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '