Van #finfluencers over #momfluencers tot #sausfluencers.
Bisou Awards: nu ook een prijsuitreiking (mét awardshow) voor influencers
Niet alleen de muziekindustrie en de mediagezichten worden dit jaar gevierd. Komend najaar vindt de allereerste editie van de Bisou Awards plaats, een gloednieuwe awardshow die de crème de la crème van het Belgische influencerlandschap in de bloemetjes zet. Want ondanks de vooroordelen is één ding erg duidelijk: influencer marketing wérkt!
Van #finfluencers die tips en tricks delen om onze geldzaken op orde te houden over #momfluencers die ons een blik op het moederschap gunnen tot zelfs #sausfluencers die aanraden waarin we onze frieten best dippen: we laten ons vandaag meer dan ooit adviseren en inspireren door online mensen met een mening. En we moeten het toegeven, it works. Enter: Bisou Awards.
Authentiek
Volgens cijfers van de Sociale Media en Influencermarketing Barometer volgt 74 % van de Belgische social mediagebruikers tussen 16 en 39 influencers. Van die groep geeft 33,7 % aan ooit al een product te hebben gekocht op aanraden van een influencer. Content creators hebben dus een enorme commerciële impact. Maar: enkel als de content én aanbeveling authentiek aanvoelt.
En dat is ook merken niet ontgaan. Ook zij hebben ontdekt waar de échte meerwaarde van influencers zit. Waar ze een aantal jaar geleden nog puur op bereik selecteerden, gaan ze nu op zoek naar influencers die voeling hebben met het merk of het product. Dat zorgt voor meer authentieke, kwalitatieve content die een grotere meerwaarde heeft voor zowel de merken als de consument.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
En het Bisouke gaat naar…
Des te meer reden om die influencers óók eens te vieren. Naast de Kastaars! en de MIA’s volgen dus ook de Bisou Awards, dé awardshow waar influencers in de prijzen vallen. Die heuse show gaat door tijdens najaar 2024, op een toplocatie in Knokke-Heist die later wordt verklapt.
Er worden twaalf prijzen – en dus ook zoveel categorieën verwacht, van selfcare tot sociale impact. Sociale mediagebruikers kunnen vanaf nu tot en met 21 juli hun favoriete influencers nomineren, daarna beslist een combinatie van publieksstemmen en jury van zwaargewichten uit de sector wie de award – het Bisouke – uiteindelijk in de wacht sleept.
Wie er niet kan bij zijn, kan de liveshow volgen via Proximus Pickx.
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier