
Ben jij ook zo 'ervaren', 'gespecialiseerd' en 'strategisch'?
Deze 10 doodsaaie woorden moet je vermijden als je wil opvallen op LinkedIn
Belgisch talent noemt zich massaal 'gespecialiseerd', 'ervaren' en 'strategisch'. Leuke buzzwords, maar hoe goed ze ook bij je aansluiten, je onderscheidt je er niet mee van de rest.
Dit zijn de 10 meest gebruikte woorden op Belgische LinkedIn-profielen:
- Gespecialiseerd
- Leiderschap
- Strategisch
- Expert
- Gepassioneerd
- Gefocust
- Ervaren
- Master
- Gecertificeerd
- Creatief
Als je écht een gespecialiseerd, strategisch leiderschapsfiguur met een gecertificeerd masterdiploma bent die ook nog eens gepassioneerd, gefocust, ervaren en creatief is, dan toon je dat beter op een originele manier.
'Talent doet er goed aan om niet klakkeloos populaire termen te gebruiken op hun online profiel, maar ook te omschrijven hoe ze die in de praktijk brengen', zegt personal branding-specialist Stef Verbeeck.
Buzzwords vermijden, dus! Om zijn punt te maken, heeft LinkedIn voor de campagne #startsomething fictieve bio's vol buzzwords gemaakt van historische figuren. Zou jij Shakespeare aanwerven moest hij zich voorstellen als de zoveelste 'creatieve denker met uitstekende schriftelijke en verbale communicatievaardigheden'?
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier