Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Shutterstock

Het bekendste Belgische biermerk krijgt 5 maanden lang een andere - heel toepasselijke - naam.

OEF: Jupiler verdwijnt toch niet uit de rekken

Herlinde Matthys
Herlinde Matthys Webjournalist

Bierliefhebbers kunnen op beide oren slapen, want de pint der pinten Jupiler blijft toch bestaan. Gisteren waren er geruchten dat het biermerk van de markt zou verdwijnen, maar er is iets volledig anders aan de hand. De naam van het pintje wordt namelijk voor 5 maanden vervangen door ‘Belgium’ om onze Rode Duivels te steunen tijdens het WK voetbal.


We waren gisteren even bang dat Tournée Minerale te veel naar het hoofd van brouwerij AB InBev was gestegen en dat ze hun bekendste pilsmerk Jupiler zouden opdoeken. We hebben goed nieuws (behalve voor wie snel nog naar de plaatselijke supermarkt holde om een levenslange voorraad van zijn favoriete pintje in te slaan: het biermerk blijft bestaan. Het zal er de komende tijd enkel wat anders uitzien.

Stunt


Om ons gezamenlijk als twaalfde man achter de Rode Duivels te scharen tijdens het komende WK voetbal dat in juni in Rusland plaatsvindt, pakt Jupiler uit met een stunt. Je bent het grootste pilsmerk of je bent het niet, dus besloten ze het deze keer groots aan te pakken. Niet zomaar een gratis bal of T-shirt bij aankoop van een bak bier; het moest meer opvallen! En we moeten toegeven: dat is gelukt.

‘Belgium’


Jupiler zoals we het kennen, verdwijnt vanaf begin maart voor 5 maanden uit het straatbeeld. In de plaats zullen we alle flesjes, glazen en blikjes zien opduiken met de naam ‘Belgium’. Hetzelfde heerlijke bier draagt dus tijdelijk een andere naam. ‘Belgium’ moet zo het officiële bier van FIFA Worldcup 2018 worden. Waarom AB InBev dat doet? Jupiler is partner van de Belgische Voetbalbond én een van de grootste sponsors van de Rode Duivels. Op die manier willen ze dus hun steentje – of beter gezegd: hun flesje/blikje – bijdragen.

Stier


Het uitzicht van de flesjes en blikjes blijft hetzelfde: het rode logo met de bekende stier blijft aanwezig. Enkel de naam ‘Jupiler’ wordt vervangen door ‘Belgium’. De enige uitzondering is Jupiler 0,0 % alcohol. Omdat dat bier redelijk nieuw in de markt is, behoudt het zijn naam om de herkenbaarheid voor de consument zo hoog mogelijk te houden. Dat alcoholvrije bier is trouwens ook de partner van de Jupiler Pro League, en niet van de nationale voetbalbond.

Patriotten


We drinken vanaf maart dus als echte patriotten ‘Belgium’-bier voor het vaderland! AB InBev hoopt dat andere bedrijven hun goede voorbeeld zullen volgen en hun naam ook tijdelijk vervangen in ‘Belgium’. Volgens de brouwerij is deze campagne geen dure grap, omdat het enkel om een tijdelijke naamswijziging gaat. Jupiler, Belgen weten waarom. Schol!

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '