Online-shopping queens weten waarover we het hebben.
7 frustraties die elke online-shopper ongetwijfeld herkent
Geef maar toe, ook jij zit geregeld doelloos door apps als Zalando of ASOS te scrollen. Maar het is niet altijd rozengeur en maneschijn wanneer je shopt bij deze online modegiganten.
1. Facebook spam
Je kent het wel, je scrolt rustig door je feed op Facebook, maar deze wordt constant onderbroken met reclame. En dan nog voor items die echt wel jouw stijl zijn! Maar je weerhoudt jezelf... Tot deze boodschap nog een tiental keer passeert. Wanneer je eindelijk toegeeft aan de spam en de website opent is het item dat je wou er nooit meer in jouw maat. ‘Euhm, Zalando? Jij zorgde ervoor dat ik verliefd werd op dit item, maar breekt m’n hart wanneer het niet meer beschikbaar is.’
2. Kortingscodes
Yay, kortingscodes! Altijd leuk om te krijgen toch? Behalve wanneer je ze net ontvangt NA het plaatsen van je bestelling. Of wanneer je ze niet meer terugvindt op het moment van je bestelling. Of het allerergste: wanneer je dacht dat de code nog geldig was, maar ze net een dag eerder vervallen is.
3. ‘Dit item is niet meer beschikbaar in jouw maat.’
Dit is waarschijnlijk de meest gehate zin onder online-shoppers. Je hebt net dat ene item gevonden dat je echt moet hebben, maar natuurlijk is het niet meer beschikbaar in jouw maat. ‘Geen probleem, dan vraag ik toch om een melding te krijgen wanneer het terug beschikbaar is?’, denk je snel. Maar tegen dat je de melding krijgt is het vaak alweer door iemand anders besteld.
4. Pakket geleverd wanneer je niet thuis was
Je hebt ondertussen heel wat opties voor waar je jouw pakket laat leveren, maar het zou toch nog veel makkelijker zijn wanneer je gewoon de dag en het tijdstip van levering kon kiezen, niet?
5. Je hebt een creditcard of visa nodig
Voor heel wat online shops heb je een creditcard, visa of paypall-account nodig. Toch echt niet iedereen heeft dit zomaar.
6. Té veel nieuwsbrieven!
Minstens 50% van de mails die je dagelijks binnenkrijgt moet toch van webshops zijn, nee? Wanneer je een account hebt op verschillende webshops is de kans groot dat je in enkele mailing lists terechtkomt. Super leuk om kortingscodes te ontvangen of inspiratie op te doen, maar af en toe mag het toch wat minder hoor.
7. Filteren, maar toch niet de juiste resultaten krijgen
De filters op webshops zijn zeker al sterk verbeterd de afgelopen jaren, maar toch zijn de opties vaak nog te beperkt. Of nog erger: je krijgt gewoon iets totaal anders dan wat je zoekt met de filter.
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier