Aan de dislikes te zien, zijn velen het helaas niet eens met de boodschap.
Gillette maakt sterk statement voor #MeToo-beweging met mooi filmpje
Scheermerk Gillette, bekend om de slogan ‘The Best a Man Can Get’, spoort zijn klanten aan hun beste zelf te zijn met de mooie kortfilm ‘The Best Men Can Be’. Het statement voor de #MeToo-beweging en tegen pestgedrag krijgt helaas met veel kritiek af te rekenen.
The Best Men Can Be
Als merk dat zich sinds jaar en dag laat kenmerken door zijn mannelijkheid, vindt Gillette dat het een maatschappelijke verantwoordelijkheid draagt. Dus maakte de verkoper van scheergerei de twee minuten durende kortfilm ‘The Best Men Can Be’, waarin mannen worden opgeroepen het goede voorbeeld te geven aan hun zonen door op te komen tegen seksuele intimidatie, seksisme en pestgedrag. De video klaagt de huidige situatie aan door te vragen of dit echt ‘the best a man can get’ is.
https://www.youtube.com/watch?v=koPmuEyP3a0
Veel kritiek
De ervaring leert ons dat een statement voor de #MeToo-beweging niet door iedereen gesmaakt zal worden, maar in dit geval klinkt de kritiek wel heel luid. Op YouTube staan een schamele 23.000 duimpjes omhoog tegenover bijna 215.000 dislikes. In de comments onder de video wordt Donald Trump-gewijs gesteld dat onze samenleving net meer mannelijkheid nodig heeft en dat Gillette met deze video zijn eigen graf gegraven heeft.
De kritiek moet natuurlijk met een korrel zout genomen worden. Zij die het luidst roepen, zullen altijd gehoord worden. We weten al langer dan vandaag dat tegenstanders van #MeToo en feministische ideeën graag luid schreeuwen en elkaar aanporren dat samen te doen. De video krijgt uiteraard ook heel wat lofuitingen, hetzij op een lager volume. En terecht.
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier