In de marketingstrategie kiest Coca-Cola ervoor om al zijn producten een gelijkaardige look te geven. De basis voor het nieuwe uiterlijk is het originele smaakje en dus de rode kleur. Geen vuiltje aan de lucht dus als je liever gewone Cola drinkt, maar liefhebbers van Cola Zero, Cola Light en Coca-Cola Life zullen afscheid moeten nemen van hun vertrouwde kleur.
Alle blikjes krijgen de typische rode kleur waarbij de variaties telkens een extra streep krijgen in de kleur die bij hun soort hoort. Bij Cola Light krijg je boven aan je blikje een zilveren streep. Aan de smaak verandert er gelukkig niets, maar na al die jaren zijn wij behoorlijk gehecht geraakt aan het uiterlijk van onze favoriete frisdrank.
Gelukkig duurt het even om al deze blikjes te vervangen en is het ook een geleidelijk proces. De productie begint volgende maand in Mexico en zal zelfs pas tegen eind 2016 of zelfs pas in 2017 in andere landen op de markt worden gebracht.
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier