De reden waarom is op z'n minst gezegd verrassend.
ONDERZOEK: 1 millennial op 2 wil binnen de twee jaar alweer van job veranderen
De helft van de millennials wil binnen de 2 jaar stoppen met zijn job. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek van consultancybureau Deloitte. De reden waarom is op z’n minst gezegd verrassend.
Zo’n 43% van de millennials heeft het binnen de 2 jaar wel gezien op z’n job. Amper 28% wil langer dan 5 jaar bij z’n huidige werkgever blijven. Dat blijkt uit een grootschalige enquête van Deloitte. Het consultancybedrijf bevroeg 10.455 mensen uit 36 landen. Alle deelnemers zijn millennials geboren tussen 1983 en 1994.
Verrassend genoeg is het salaris voor millennials niet de voornaamste motivatie om te jobhoppen.
De meest voor de hand liggende reden om van job te veranderen – het salaris – is bij de meest millennials nochtans niet de voornaamste motivatie om te jobhoppen. Volgens het onderzoek hebben millennials die werken voor grote privébedrijven steeds minder vertrouwen in de ethiek van hun bedrijf. Zo’n 16% gelooft dat hun werkgevers enkel aan hun eigen agenda denken en zich niet genoeg bezighouden met de maatschappij in het algemeen.
Wake-up call
Millennials zouden volgens de enquête willen werken voor een bedrijf dat z’n steentje bijdraagt aan de maatschappij, maar vandaag gelooft de helft van de ondervraagden dat het bedrijf waarvoor ze werken vooral winst wil maken.
Het idee dat je loyaliteit kan kopen in de vorm van een hoog salaris, gaat voor de millennial niet op.
Als bedrijven het vertrouwen en de loyaliteit van millennials willen winnen, houden ze best rekening met zaken als diversiteit en flexibiliteit.
‘De resultaten tonen aan dat sociale, technologische en geopolitieke veranderingen een belangrijke impact hebben op de kijk die de millennial heeft op de werkvloer. Laat dit een wake-up call zijn voor alle CEO’s‘, waarschuwt Punit Renjen, CEO van Deloitte Global.
‘Bedrijven moeten daarom bekijken hoe ze een positieve invloed kunnen uitoefenen op de samenleving. Als ze het vertrouwen en de loyaliteit van millennials willen winnen, houden ze ook best rekening met zaken als diversiteit en flexibiliteit.’
Nog meer nieuws:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier