Je springt van schaduw naar schaduw om weer bij je persoon te geraken!

In de Nederlandse videogame ‘SCHiM’ word je elk level opnieuw verrast

In de #FlairBookClub en #FlairBingeClub tippen we je al met plezier de leukste boeken, films en series. Maar natuurlijk mogen we ook de gamers en fans van gezelschapsspelen niet vergeten! Daarom is er natuurlijk onze Flairrubriek: #FlairGameClub, waarin we om de drie weken een ander spel tippen. Dit keer reviewen we de Nederlandse nieuwe game ‘SCHiM’.

Meer gamingplezier? Ontdek onze #FlairGameClub hier!

ID-kit

Leeftijd? 3+

Aantal spelers? 1 speler

Console? Nintendo Switch, PC, PlayStation en Xbox

Wat is het doel van het spel?

Een schim is de ziel en essentie van een object, ding of levend wezen. Alles met een schaduw heeft er een. In deze game word je gescheiden van je mens en spring je als schim van schaduw naar schaduw en moet je op tijd terug bij jouw persoon geraken.

Hoe werkt het?

In dit kleurrijke spel kruip je in de huid van een schim die van schaduw naar schaduw springt. Maar let op, want bij een een foute sprong heb je slechts een tel om vlug in een schaduw te springen, anders word je teruggestuurd naar van waar je kwam en moet je opnieuw beginnen. Je moet dus gebruikmaken van gans je omgeving. Soms moet je daarbij wachten tot er een voorwerp met schaduw passeert en dan moet je snel zijn, want van zodra het voorwerp uit het licht gaat, verdwijnt de schaduw en keer jij terug naar je oorspronkelijke plek!

Je kan in het spel telkens je doel bekijken zodat je weet naar waar je moet, je omgeving verkennen, springen en zelfs je omgeving beïnvloeden. Terwijl je je een weg baant naar je doel kom je onderweg namelijk verschillende items tegen die je kan activeren, zoals een fietsbel, maar ook zaken die je helpen om verder te geraken in het spel zoals een elektriciteitskast.

Maar let op: het is niet omdat je het einde van je level bereikt hebt dat je het ook voltooid hebt. Er zitten namelijk voorwerpen in het spel verstopt die jij moet terugvinden. Je helpt op die manier ook andere schimmen om terug bij hun persoon te geraken. Gelukkig kan je tussen de verschillende levels waarbij je al het einde hebt bereikt, switchen. Zo kan je altijd nog terug gaan naar een vorig level.

Waarom wil je het absoluut spelen?

‘SCHiM’ is een hele rustgevende game dankzij de muziek en omgevingsgeluiden, maar het is ook héél mooi gemaakt. De tekenstijl is prachtig en elk level krijg je een ander kleurenpalet, afhankelijk van de tijd of de mood. Dat kleurenpalet kan je zelfs zelf aanpassen naar wens!

Een springkasteel, een supermarkt, schapen, fietsen, treinen, olifanten, een strand… Het spel heeft zoveel verschillende elementen dat je niet weet waar eerst op te focussen. In elk verhaal wordt er ook een eigen verhaal verteld. Zo zie je bijvoorbeeld hoe je persoon ontslagen wordt en je daarna van hem/haar/hen gescheiden wordt. Er zit dus duidelijk meer achter dan je denkt!

Toch is het ook niet altijd heel gemakkelijk. Je moet aan de hand van puzzelen soms je weg naar je doel vinden, en het kan soms wel even duren voor je door hebt hoe het in elkaar zit. Een verkeerde sprong en je wordt ook weer een stukje teruggekatapulteerd, wat héél frustrerend is.

Hoe verder je in het spel komt, hoe moeilijker het wordt, wat heel uitdagend is maar ook net heel leuk. De details in de game zijn dan ook te zot voor woorden. Zo kan je zelfs van schaduw tot schaduw reizen door met een bal te gooien en mee te liften! Elk level word je opnieuw verrast. Ideaal om het na een drukke werkdag erbij te nemen en even te spelen.

Ontdek ‘SCHiM’ hier voor € 24,99!

' ' ' '