palia
© Palia

Je kan het gratis spelen op PC en Nintendo Switch!

‘Het spel ““Palia”” is free-to-play, dus waarom zou je het niet proberen?’

In de #FlairBookClub en #FlairBingeClub tippen we je al met plezier de leukste boeken, films en series. Maar natuurlijk mogen we ook de gamers en fans van gezelschapsspelen niet vergeten! Daarom introduceren we onze Flairrubriek: #FlairGameClub, waarin we elke maand een ander spel tippen. Om het jaar af te sluiten, tippen we nog op de valreep ‘Palia’, een free-to-play-spel.

ID-kit:

• Leeftijd? 12+
  • Aantal spelers? 1, maar online kan je met anderen chatten en spelen.
  • Spelconsole? Nintendo Switch en PC

Wat is het doel van het spel?

Terwijl je omringd wordt door andere spelers en je leven in Palia opbouwt, ontrafel je het diepe mysterie achter wat er gebeurd is met de mensen die er vroeger woonden en waarom iedereen plots verschijnt.

Hoe werkt het?

‘Palia’ is een free-to-play, cozy sim MMO (massively multiplayer online)-spel. Je verkent een levendige nieuwe wereld door middel van dingen maken, koken, vissen, jagen, insecten vangen en tuinieren. Je scherpt je skills aan en je smeedt banden met de bewoners. Je kan ook online spelen met (nieuwe) vrienden. Je kan je personage aanpassen en je eigen thuis opbouwen en inrichten. Terwijl je de wereld van ‘Palia’ verkent, ontrafel je het mysterie erachter.

Waarom wil je het absoluut spelen?

Eerst en vooral: het is free-to-play. Dus waarom zou je zelfs twijfelen om het uit te proberen? Als ik afga op de games die ik al gespeeld heb, lijkt het voor mij meest op ‘Zelda’, maar een meer cosy versie ervan, waardoor het nog toegankelijker is voor velen. Het heeft voor mij ook aspecten van games zoals ‘Animal Crossing’, ‘Disney Dreamlight Valley’ en ‘Sims’.

Nog héél leuk eraan is dat je je personage helemaal kan customizen. Zoals je ziet in onderstaande video, heb je onder andere keuze uit coole haarstijlen en kleuren, je kan je eigen huidskleur en kleur ogen kiezen en ook over je outfit kan je beslissen.

Het fijne is ook dat je banden kan opbouwen met de bewoners, zelfs romantische. Er is heel wat landschap te verkennen en dankzij de quests is er veel te doen. Je bouwt je eigen huis en kan het helemaal zelf inrichten. Ook de visuals zijn echt te mooi voor worden, precies een geanimeerde fantasyfilm! Het is door de muziek en beelden ook heel rustgevend voor mij.

In het begin is het een beetje overweldigend omdat je niet weet wat eerst doen of waar zoeken, maar eens je helemaal in het spel zit, gaat het vanzelf. Voorlopig is het nog een betaversie van het spel, waardoor het vastloopt en bugs heeft, maar ik vind het persoonlijk niet superstorend. Er is zeker nog ruimte voor verbetering, die we in de toekomst sowieso wel zullen krijgen, maar het is nu al zeker het proberen waard!

Download hier voor Nintendo Switch en hier voor PC.

' ' ' '