Dat Eet Dan Gelukkig Zijn

‘Je was dikker dan ik’, zegt Bockie verbaasd.

PREVIEW: Ian Thomas vertelt over moeilijke periode in ‘Dat Eet Dan Gelukkig Zijn’

Bockie De Repper bezoekt in ‘Dat Eet Dan Gelukkig Zijn’ telkens een bekende Vlaming om die uit te horen over zijn eetgewoontes. Dit keer is hij te gast bij Ian Thomas die doodeerlijk vertelt over de moeilijke periode waar hij vorig jaar doorging.

In ‘Dat Eet Dan Gelukkig Zijn’ schuift foodie Bockie De Repper zijn voetjes onder tafel bij verschillende BV’s en hun gezin. Naast lekker eten is er natuurlijk ook plaats voor boeiende gesprekken. Dat die af en toe ook hilarisch zijn, dat zagen we vorige week toen hij te gast was bij meervoudig wereldkampioen indoorroeien Ward Lemmelijn. Er vond zelfs een kledingwissel plaats tussen de twee heren die ervoor zorgde dat het hele gezelschap de slappe lach kreeg.

Comeback

Deze week belt Bockie aan bij Ian Thomas. De zanger stond lang bekend als een veganist, maar hij zei die levensstijl toch vaarwel. Wat zijn eetgewoontes nu zijn en wat er steevast in zijn frigo ligt, vertelt hij je uitgebreid in ‘Dat Eet Dan Gelukkig Zijn’. Ian is zoals we hem kennen doodeerlijk, dus hij vertelt ook zonder er doekjes om te winden dat hij vorig jaar enorm slecht in z’n vel zat en dat had ook effect op zijn fysieke gezondheid.

Hij toont enkele foto’s van toen en nu, en het verschil is gigantisch. ‘Je was dikker dan ik’, zegt Bockie die uiteraard ook geen blad voor zijn mond neemt. ‘Gezondheid staat op nummer één’, zegt Ian die nu wel opnieuw een gezonde levensstijl heeft. Vooral omdat hij hard werkt aan zijn comeback nadat het enkele jaren stil bleef rond de zanger. ‘Ik ben heel blij, want ik ben heel lang zoekende geweest.’ Hij laat Bockie een stukje van zijn nieuwe single horen, en die kan het wel smaken.

IJsbaden

Bij die gezonde levensstijl hoort voor Ian ook een ongebruikelijk ritueel: ijsbaden. Bockie vond het al vreemd dat er een bad in Ians tuin stond. ‘Ik kom daardoor tot rust’, vertelt hij. ‘De koude brengt me altijd naar het moment. Je kan niet bezig zijn met andere dingen.’

‘Dat Eet Dan Gelukkig Zijn’ zie je elke maandag om 22u10 op VTM en VTM GO.

' ' ' '