De Verraders;

Een eerste moord wordt gepleegd én er volgt een nieuwe verbanning aan de ronde tafel.

PREVIEW: verrader Walter De Donder maakt strategisch (?) foutje in ‘De Verraders’

Het belooft opnieuw een spannende aflevering te worden van ‘De Verraders’, want de verraders plegen hun eerste moord én ze verbannen met z’n allen opnieuw iemand aan de ronde tafel. De grote vraag is welke koppen zullen rollen?

In de aflevering van vorige zondag was Andy Peelman de eerste bekende Vlaming die het sluwe spelletje moest verlaten in ‘De Verraders’. Hij kreeg het meeste aantal stemmen aan de ronde tafel en werd dus door de bondgenoten gezien als het meest verdacht. Helaas sloegen ze de bal mis, want Andy was geen verrader, maar een bondgenoot. 1-0 voor de verraders!

Verspreking

Die 1-0 verandert komende aflevering naar 2-0, want de verraders mogen hun allereerste moord plegen en dus zo opnieuw een bondgenoot naar huis sturen. De verraders maakten een beruchte dodenlijst en daar stonden volgens hen de vier gevaarlijkste bondgenoten op: Charlotte Van Brabander, Véronique De Kock, Nora Gharib en Hans Van Alphen. Die eerste won met haar groepje de uitdaging waardoor zij het schild bemachtigde en zich bijgevolg veilig kon stellen.

Walter De Donder loopt de ontbijtzaal binnen en roept enthousiast: ‘Ik leef!’ Tot grote verbazing van de bondgenoten, want hij moest niet vrezen voor zijn leven aangezien hij niet op de dodenlijst stond. Walter noemt het zelf een verspreking, wij noemen het een strategische zet! Weinigen verdenken Walter omdat hij wat verloren zou rondlopen in het spel, puik acteerwerk Walter! Door dat zogenaamde foutje doet hij nog meer blijken aan de rest dat hij het spel zogezegd echt niet snapt.

Koppen rollen

Overdag staat er een nieuwe missie op het programma. Dit keer zullen de kandidaten niet enkel over een goede conditie, maar ook over kennis van hun medekandidaten moeten beschikken. Er worden drie teams gevormd en het winnende groepje mag opnieuw naar de wapenkamer waardoor een van hen het gegeerde schild kan bemachtigen.

Staf Coppens vertelt meer over ‘De Verraders’, self-love en ‘Camping Coppens’: Staf Coppens (42): ‘Ik zal nooit iemand zijn die zichzelf in de spiegel ziet en denkt: wat een knappe vent’

Ondertussen gaan de strategische spelletjes verder. Verrader Klaasje probeert Charlotte zo verdacht mogelijk te maken, terwijl kok Jelle Beeckman ook steeds meer in het vizier van de bondgenoten komt. ‘De koppen gaan rollen’, zegt Staf Coppens en dat is effectief zo aan een nieuwe ronde tafel. Verloopt die even chaotisch en emotioneel als de vorige keer of houden de bondgenoten het hoofd koel en sturen ze een verrader naar huis?

‘De Verraders’ zie je elke zondag om 19u55 op VTM.

' ' ' '