erfgenaam gezocht

'Het enige wat ik had was een naam en een adres', aldus Axel Daeseleire.

PREVIEW: Axel zorgt voor verrassende familiereünie in ‘Erfgenaam Gezocht’

Axel Daeseleire spoort in het tweede seizoen van ‘Erfgenaam Gezocht’ opnieuw erfgenamen op die zonder het te weten recht hebben op een flinke som geld van een overleden grootnonkel of achternicht. In de komende aflevering spoort hij niet één familielid, maar een hele familie op!

Axel beet de vorige weken in ‘Erfgenaam Gezocht’ zijn tanden kapot op de zaak van Robert Heremans. De man had geen partner of kinderen, en was volgens zijn buren een echte eenzaat. Toen Axel op het kerkhof het povere houten kruisje van Robert zag tussen alle indrukwekkende grafzerken, werd hij emotioneel. Hij was dan ook des te meer gebeten om de zaak tot een goed einde te brengen.

‘Gene vetten’

In het archief van Heist-op-den-Berg vindt hij gelukkig eindelijk wat hij zoekt: een erfgenaam! En niet eentje, maar een hele familie! Robert had een hele hoop tantes en nonkels en die brengt Axel allemaal samen voor een grote familiereünie in een parochiezaaltje in Heist-Op-Den-Berg. Wanneer Axel aan een van hen vraagt wat ze verwacht van de erfenis antwoordt de dame in kwestie: ‘Gene vetten!’ Ze zegt dat ze al heel blij zou zijn met 500 euro. Hoeveel ze uiteindelijk allemaal krijgen, zie je in de aflevering van vanavond.

Schrijnend verhaal

In een andere zaak staat Axel helaas nog niet zo ver. Martha Neckers was ongehuwd en had geen kinderen, net zoals haar broers en zussen. Erfgenamen vinden, is dus geen makkelijke klus. Er duikt daarbovenop nog een dramatisch verhaal op over haar verleden. Daarnaast opent Axel nog een nieuwe case van Josephus Rijmen. ‘Een zaak die al 25 jaar openstaat en voor mij een goede reden om er mijn tanden in te zetten’, zegt Axel. Hij zoekt zijn laatste woonadres op en praat er met de buren, die helaas alweer een schrijnend verhaal vertellen.

‘Erfgenaam Gezocht’ zie je elke donderdag om 21u op VTM.

' ' ' '