De Verraders

Na een kleine onoplettendheid aan de ronde tafel lijkt Charlotte haar door te hebben.

PREVIEW: verrader Klaasje zit duidelijk in de gevarenzone in ‘De Verraders’

Dewy De Leeneer

We zijn nog maar drie afleveringen verder, maar er gebeurde al een hele hoop in het tweede seizoen van ‘De Verraders’. Van een teleurgestelde Andy Peelman over een fanatieke Nora Gharib tot verrader Walter De Donder die het spel al onverbiddelijk moesten verlaten. Nu lijkt ook een tweede verrader in de gevarenzone te zitten: Klaasje Meijer.

De chaos is losgebarsten in het kasteel van ‘De Verraders’. Er heerste euforie aan de ronde tafel nadat de bondgenoten met Walter een eerste verrader uit het spel verbanden, maar nu er ook een tweede verrader in de gevarenzone lijkt te zitten, wordt het wel erg spannend.

Klaasje is verdacht!

De eerste verrader had het kasteel nog niet verlaten, of de volgende aanval werd al ingezet. Na een kleine onoplettendheid aan de ronde tafel lijkt Charlotte al een tweede verrader door te hebben. ‘Klaasje! Klaasje is verdacht!’, riep ze nog geen seconde na de ontmaskering van Walter. En aangezien Charlotte Van Brabander al bewees dat ze haar medebondgenoten erg goed kan overtuigen van haar stuk, belooft het heet te worden onder de voeten van Klaasje.

‘Ik zit in de gevarenzone en dat is heel vervelend, maar ik heb enkele mensen aan mijn kant’, beseft Klaasje maar al te goed. ‘Mensen gaan vragen stellen en ik ga misschien ook aangevallen worden aan de ronde tafel, maar ik ga het gewoon dom spelen. Ik ga spelen dat ik in de war en heel vermoeid ben, wat ook klopt. We zullen zien hoe het allemaal zal lopen.’ De tactiek van verrader Klaasje is om verschillende bondgenoten tóch nog te overtuigen van een nieuwe verdachte. Maar of dat het tij zal doen keren?

Verleiding of moord?

Maar het is nog niet helemaal afgelopen voor het verraderskamp, want Klaasje en Bart stonden na de ontmaskering van Walter voor een moeilijke keuze in de torenkamer: pleegden ze een tweede moord, of konden ze Charlotte of Guy verleiden om naar hun team over te stappen? Bij het ontbijt ontdekken de bondgenoten welke keuze de verraders hebben gemaakt. En daar lijkt één stoel te ontbreken…

Je ziet ‘De Verraders’ elke zondag om 19u55 bij VTM.

' ' ' '