Liefde voor Muziek

En een special guest brengt samen met Metejoor het eindnummer.

PREVIEW: een wel héél opmerkelijke nummerkeuze uit het repertoire van Metejoor in ‘Liefde voor Muziek’

Dewy De Leeneer

‘1 Op Een Miljoen’ en ‘Dit Is Wat Mijn Mama Zei’: Joris van Rossem, beter bekend als Metejoor, maakte de afgelopen jaren hits die niet meer weg te denken zijn uit de Vlaamse én Nederlandse hitlijsten. Deze dinsdag wordt zijn repertoire in ‘Liefde voor Muziek’ in de kijker gezet. Van covers van zijn allerbekendste liedjes tot een herwerking van een wel héél opmerkelijke nummerkeuze: dit is wat we mogen verwachten.

Dat de kliek van ‘Liefde voor Muziek’ ondertussen een hechte vriendengroep is geworden, spat ook deze week van het scherm. Behalve diepe gesprekken en lovende woorden, genieten we deze week van de liedjes van Metejoor. En al heeft ie héél wat hits op zijn naam staan, toch kondigt zanger DAAN een heel onverwacht nummer aan.

Intro

Een nummer zonder muziek, als het ware. Op het allereerste liedje van het allereerste album van Metejoor staat ‘Intro’, een ingesproken dankwoord van de zanger aan zijn fans. ‘Het valt op dat iedereen zegt dat je zo’n dankbaar iemand bent. Je begint je eerste album zelfs met een gesproken dankwoord. Ik vond dat superinspirerend, alleen zat er nog geen muziek op. Dus ik heb alle registers opengetrokken en ik ga je intro brengen‘, kondigt hij aan. Alle artiesten kijken letterlijk met open mond toe en weten niet wat ze horen. Metejoor is enorm onder de indruk: ‘Dit is ongezien, gewoon mindblowing!’

Hit na hit

Jaap en Metejoor zijn al een tijdje goede vrienden. Hij brengt een cover van ‘Hoe Kon Ik Zo Dom Zijn’ als eerbetoon aan de mensen waarmee zowel hij als Metejoor achter de schermen samenwerken. Günther Neefs gaat opnieuw voor een country song van de bovenste plank: hij pimpt het nummer ‘1 Op Een Miljoen’. Ook de keuze van K3 was deze keer snel gemaakt. Zij brengen ‘Kijk Ons Nou’, het nummer van Metejoor en Snelle. Al geven ze er een interessante draai aan: ‘Jullie zingen over de kroeg en lekker gaan zuipen dus wij dachten: “Wat zouden meiden doen?”‘, vertelt Julia. Het resultaat boezemt Metejoor ontzag in...

Ook Portland ontroert de artiest met een prachtige cover van ‘Ze meent Het. ‘Het is één van de mooiste Nederlandstalige heartbreak ballads die er geschreven zijn‘, geeft Jente toe. ‘Zonder camera’s had ik wellicht een traan gelaten, en dat gebeurt niet vaak’, vertelt DAAN. ‘Dit Is Wat Mijn Mama Zei’ wordt voor Stef Bos ‘Dit Is Wat Je Moet Weten’, een emotionele ode aan zijn dochter.

Special guest

Afsluiten doet Metejoor zelf met een bijzondere verrassing én special guest. ‘Ik heb mijn zus Lisa meegebracht’, klinkt het bij de artiest. ‘Zij heeft me het duwtje in de rug gegeven om iets met muziek te doen. We hebben het nummer “Shallow” aangepast naar een lied over broer en zus met als titel “Schaduw”.’ Klinkt veelbelovend!

Liefde voor Muziek

‘Liefde voor Muziek’ is elke dinsdag om 20u35 te zien bij VTM en VTM GO.

' ' ' '