‘Liefde voor Muziek’

Het jubileumseizoen gaat dinsdag van start!

PREVIEW: K3’tje Hanne heeft het lastig aan de péage in ‘Liefde voor Muziek’

Het tiende en bijgevolg jubileumseizoen van ‘Liefde voor Muziek’ gaat dinsdag van start. Het indrukwekkende repertoire van Regi wordt als eerste onder handen genomen door de artiesten met enkele pareltjes als gevolg. Meezingen maar!

Voor het tiende seizoen van ‘Liefde voor Muziek’ wilde VTM iets superspeciaal doen, dus nodigden ze uit elk van de vorige negen seizoenen een artiest uit om er een echt jubileumseizoen van te maken. Het resultaat daarvan zie je vanaf komende dinsdag, 12 maart, op je kleine schermpje. In die eerste afleveringen staan Regi en zijn grote repertoire aan hits centraal. De mannen van Clouseau bewezen in een preview al dat het vonken zal geven met hun heerlijke cover van ‘Vuurwerk’.

Traantjes en verbazing

Kris en Koen kozen deze song niet zomaar, want songwriter en ‘derde Clouseau-lid’ Stefaan Fernande schreef eraan mee. ‘We vonden het een mooie kans om Stefaan, die helaas overleden is, nog eens te groeten’, aldus de broers. Tourist LeMC koos voor een samenwerking tussen Regi en hun gemeenschappelijke vriend Niels Destadsbader, namelijk ‘De Wereld Draait Voor Jou’. De versie die hij er van maakt, zal je mond sowieso doen openvallen van verbazing, want plots heet het ‘De Wereld Draait Voor Mij’.

Johannes Genard drukt zijn stempel op ‘Land Of The Living’ van Milk Inc. Laura Tesoro boog zich over ‘Zwaartekracht’, al heet haar groovy versie ‘Gravity’. K3 brengt een glimlach op je gezicht met hun fonetische vertaling van Summer Life, namelijk ‘Zomerlijf’, wat volgens Regi de opvolger is van ‘Heyah Mama!’. Jasper Steverlinck laat nog eens zien wat voor wereldstem ie heeft met zijn cover van ‘Walk On Water’. Stan Van Samang krijgt iedereen stil met ‘Horen, Zien en Zwijgen’ en Suzan & Freek smijten zich op ‘Als Ik Mezelf Verlies’. Dat laatste zorgt zelfs voor traantjes bij de dj! Regi zelf sluit af met ‘Kom Wat Dichterbij’, zijn monsterhit uit het seizoen waarin hij meedeed. Jaap Reesema en Pauline zorgen voor de zalige vocals.

Dankbaar

De artiesten vertoeven die week in Villa La Clausade en wijndomein Mauguio in Zuid-Frankrijk. De rit naar daar zorgt al voor de nodige hilariteit wanneer K3’tje Hanne het lastig heeft bij de typische Franse péage. ‘Elke keer’, vloekt ze wanneer ze haar deur moet openen om het kaartje te nemen. Verder drukken ze in een preview een voor een uit hoe dankbaar ze zijn dat ze dat muzikale avontuur een tweede keer mogen beleven.

‘Liefde voor Muziek’ zie je elke dinsdagavond om 20u40 op VTM en VTM GO.

' ' ' '