Liefde voor Muziek

Laura Tesoro covert een nummer dat Clouseau maakte over die periode in Koens leven.

PREVIEW: Koen Wauters vertelt over moeilijke scheiding in ‘Liefde voor Muziek’

De artiesten van ‘Liefde voor Muziek’ duiken komende aflevering in het iconische repertoire van Clouseau. In een preview zien we hoe Koen Wauters met Laura Tesoro babbelt over zijn scheiding.

‘Ik Wil Niet Dat Je Wegggaat’, ‘Vanbinnen’, ‘Domino’. Bij het lezen van die titels weet je al dat Clouseau aan de beurt is in ‘Liefde voor Muziek’. Stan Van Samang, K3, Regi en co voelen de druk op hun schouders om onvergetelijke covers te maken, want Koen en Kris zijn werkelijk iconen uit de Vlaamse muziekwereld.

Shock

K3 kiest voor ‘Vanbinnen’ omdat ze helemaal achter de tekst van deze song staan: ‘De originele boodschap is er één die wij als K3 supercool vinden: over jezelf zijn, dat iedereen mooi is op zijn manier. Daar zijn we afgebleven.’ Toch geven ze er een andere draai aan: ‘Wij hebben het letterlijk genomen, dat diep vanbinnen nog altijd de mensen zitten die we ooit verloren zijn. Voor hen zingen we nu dit liedje.’

Jasper richt zijn pijlen op de klassieker ‘Domino’ en bewijst nogmaals dat hij een dijk van een stem heeft. Suzan & Freek gaan voor een hit die ook in Nederland een klassieker werd: ‘Passie’. Regi zorgt uiteraard voor wat beats en legt zich toe op ‘Ik Wil Niet Dat Je Weggaat’. De mannen zitten met open mond te kijken. ‘Ik ben gewoon in shock! Ik wist niet dat dit kon’, reageert Kris. Tourist LeMC maakt een hiphop-song van ‘Brommer’. Johannes smijt zich op ‘Oker’ en Stan covert ‘De Tegenpartij’.

Akelig

Dé grootste verrassing van de avond komt van Koens poulain Laura Tesoro. Zij deed tien jaar geleden mee aan ‘The Voice van Vlaanderen’ waar ze in team Koen terechtkwam en wat uiteindelijk een springplank betekende voor haar carrière. Zij wil haar mentor bedanken met een prachtige cover en kiest voor de recente Clouseau-hit ‘Stil’. Het nummer gaat over een moeilijke periode in Koens leven: zijn scheiding. Hij lucht zijn hart bij Laura. ‘Ik ben gescheiden, je zit thuis in een groot huis en de allereerste keer dat de kinderen bij Valerie waren, dat is akelig’, aldus Koen. ‘Ik dacht toen letterlijk: ik wist niet dat stil zo stil kon zijn.’

‘Liefde voor Muziek’ zie je elke dinsdag om 20u40 op VTM en VTM GO.

' ' ' '