pretty little liars summer school
© Streamz

Pure nostalgie voor fans van de originele ‘Pretty Little Liars’-serie!

‘In ““Pretty Little Liars: Summer School”” wordt pure horror naadloos gemixt met romantiek en bakken girlpower’

Evi Van Houdt

Elke maand tipt een van onze redactrices je een must-see. Een serie die je in een dag hebt uitgekeken of een film of documentaire die je maar niet loslaat. Redactrice en bingewatcher van dienst Evi keek naar spin-offserie ‘Pretty Little Liars: Summer School’.

Waarover gaat ‘Pretty Little Liars: Summer School’?

‘Pretty Little Liars: Summer School’ is het tweede seizoen van de spin-offserie van de razend populaire reeks ‘Pretty Little Liars’. Zoals de titel al verklapt, moeten Imogen, Noa, Tabby, Mouse en Faran in het tweede seizoen naar summer school. Doordat ze in het vorige seizoen geteisterd werden door seriemoordenaar A, zijn de vijf vriendinnen hopeloos achterop geraakt met hun schoolwerk. Nu krijgen ze dus een herkansing tijdens de zomer, al zijn de lessen het laatste van hun zorgen. Want hoewel A nog steeds opgesloten zit, worden de vriendinnen opnieuw achternagezeten door een ijzingwekkend figuur: Bloody Rose.

Personage in de spotlight: Faran

Hoewel ik de vijf vriendinnen allemaal leuk vind, springt Faran er toch uit voor mij. Ze heeft bakken zelfvertrouwen, is – letterlijk – ijzersterk en is niet op haar mondje gevallen. Ze trekt zich niets aan van de mening van anderen, is fearless en zou door het vuur gaan voor haar vriendinnen. Maar haar allercoolste eigenschap? Ze doet geen dingen puur omdat ze er goed in is. Faran werd altijd erg gepusht door haar moeder om een prima ballerina te worden. We zien dan ook in het eerste seizoen ‘Pretty Little Liars: Original Sin’ hoe ze de beste danseres van Millwood High is. Maar nadat er een hoop leugens uitkomen, beslist Faran ermee te stoppen omdat ze het niet graag meer doet. Ookal is ze steengoed en zou ze ermee kunnen doorbreken.

Waarom moet je ‘m absoluut kijken?

Als je fan bent van ‘Pretty Little Liars’ voelt de spin-off echt als thuiskomen. Langs de ene kant blijven ze dicht genoeg bij de originele sfeer, waardoor je dat heerlijke nostalgische gevoel krijgt. Maar langs de andere kant staan deze personages en de verhaallijn ook echt sterk op zichzelf. Dat maakt de serie zo goed, ongeacht of je het origineel gezien hebt: je wordt er meteen ingezogen. Ook voor horrorfans, die stiekem ook wel houden van een goed romantisch verhaal, is dit de ideale serie. Hoewel de enge stukken heel realistisch in beeld worden gebracht, blijft de serie nog steeds draaien om vijf tienermeisjes. Elk met hun eigen liefdesproblemen, mentale struggles en thuissituatie. Dat houdt de serie ook heerlijk herkenbaar!

Je kan ‘Pretty Little Liars: Summer School’ nu kijken op Streamz.

' ' ' '