bestemming x

‘Het is net een bende hyena's die vechten voor een stukje vlees.’

PREVIEW: eerste twijfels en wantrouwen onder de kandidaten in ‘Bestemming X’

Dewy De Leeneer

De eerste aflevering van ‘Bestemming X’ is nog maar net achter de rug, maar de spanning tussen de kandidaten stijgt nu al. In aflevering twee doen enkele deelnemers een opvallende ontdekking over de reis en anderen sluiten zelfs een pact… Onthoud: niets is wat het lijkt.

In de eerste aflevering van ‘Bestemming X’ moesten we al afscheid nemen van kandidate Bo (29) uit Kalken. Ze stond met haar mond vol tanden toen ze besefte dat de bus halt maakte in het charmante Parijs. De overige kandidaten zetten hun reis verder richting de volgende bestemming. Waar in Europa belanden de deelnemers deze keer?

Wantrouwen en twijfels

Het afscheid van Bo wakkert wantrouwen aan tussen de kandidaten. Gino werd tijdens de eerste aflevering al als de grootste bedreiging gezien onder de kandidaten. ‘Sommigen onder hen zouden mijn kinderen kunnen zijn, maar het is net een bende hyena’s die vechten voor een stukje vlees’, klinkt het bij de 55-jarige brandweerman uit Diest. Hij is niet de enige die het wantrouwen opmerkt, ook de andere kandidaten voelen de sfeer aan. ‘Je hebt geen telefoon om dingen op te zoeken, dus je moet het doen met de mensen waarmee je een klik hebt en die je vertrouwt. Want ik vertrouw echt niet iedereen’, geeft deelnemer Glenn (37) uit Merelbeke toe.

bestemming x Briek

Het spel van deze week

Van een watergame op een verlaten meer, tot een helikoptervlucht over de vallei en een overnachting in een berghut of een luxueuze herberg: het belooft een avontuurlijke tweede aflevering te worden. De behendigheid en parate kennis van de kandidaten wordt al drijvend op de proef gesteld. Op een prachtig meer tussen de bergen nemen ze het in teams van drie tegen elkaar op, op een levensgroot ganzenbord. Het team dat het ganzennest zo snel mogelijk bereikt zonder in het water te vallen, wint het spel. De prijs? Extra informatie én een luxueuze overnachting buiten de bus. Als dat geen groot voordeel is…

spel bestemming x

De verliezers staat een minder aangename nacht te wachten. Zij moeten de nacht in een slaapzak doorbrengen in een berghut. Maar ook daar wordt hun vertrouwen opnieuw op de proef gesteld. Niets is een zekerheid en kennis is macht, helpen ze elkaar of is het wantrouwen te groot?

Wat er achter de mysterieuze VIP-deur op de bovenverdieping van de bus schuilt, kunnen de kandidaten in de tweede aflevering ontdekken. Maar lang niet iedereen zal het geheim te weten komen, slechts drie van de negen overgebleven kandidaten kunnen het privilege verdienen.

En ook wie deze week zijn ‘X’ te ver van de locatie zet, zal de bus onmiddellijk moeten verlaten. Wie reist er verder richting de eindbestemming en voor wie zit het avontuur er onverbiddelijk op? Dat ontdek je in de tweede aflevering van ‘Bestemming X’, maandag 27 februari om 20u35 om VTM. In de exclusieve spin-off ‘Bestemming X: Het Complot’ op VTM GO, worden de verborgen tips en misleidingen na elke aflevering op een rijtje gezet.

' ' ' '