huizenjagers
© Play4

Van een ‘Familie’-acteur tot ‘D5R’-actrice ​Liandra Sadzo die haar ouderlijk huis verlaat.

PREVIEW: deze 4 BV’s gaan op zoek naar een woning in Antwerpen in ‘Huizenjagers’

Dewy De Leeneer

Oooooh, het tiende seizoen van ‘Huizenjagers’ zit er bijna op. Om die laatste week extra speciaal te maken, halen drie nieuwe makelaars alles uit de kast om een woning te vinden voor vier bekende Vlamingen die op zoek zijn naar hun droompand in het Antwerpse.

Deze week wordt er voor de laatste keer dit seizoen gestreden voor de felbegeerde ‘Huizenjagers’-trofee. En behalve stress voor de zoektocht naar het ideale pand, wordt het voor de makelaars nog een tikkeltje extra spannend. Ze gaan namelijk op zoek naar een woning voor vier bekende koppen.

Het zijn presentatrice Saartje Vandendriessche (49), zangeres en ‘De Buurtpolitie’-actrice Iante Tavernier (35), ‘Familie’-acteur Jo Hens (35) en ‘D5R’-actrice Liandra Sadzo (25) die de hulp van de makelaars inschakelen bij de zoektocht naar hun droompand. De makelaars van dienst? De ambitieuze Ria Verlaet, die in 2019 al eens met de ‘Huizenjagers’-trofee aan de haal ging, de hardwerkende Jens Urabin die altijd streeft naar het beste resultaat en de West-Vlaamse Leylah Alliet die voor de liefde naar Antwerpen verhuisde.

Muziek en familie

En zoals iedereen die z’n droomwoning zoekt, hebben ook de BV’s hun eisenlijstje. Zo zoekt Jo Hens naar een woning in Mortsel of omgeving, waar veel van zijn vrienden naartoe zijn verhuisd. Naast voldoende ruimte voor zijn hond, wil hij in zijn toekomstige woning ook een plekje voor zijn muziek, zowel voor zijn instrumenten als om te repeteren. Met een budget van € 625.000 hoopt Jo een woning te vinden die hem compleet omver blaast.

huizenjagers
© Play4

​Ianthe Tavernier zoekt dan weer naar een rustig gelegen, vrijstaande woning net buiten de stad, waar ze meer privacy kan vinden en dichter bij haar familie, en vooral haar zus, kan zijn. Met een budget van € 450.000 is ze op zoek naar een knus, maar comfortabel huis. Actrice en vriendin Dorien Reynaert staat haar bij tijdens deze zoektocht.

Veel kamers en workshops

​Liandra Sadzo, bekend van ‘#LikeMe’ en ‘D5R’, is klaar om het ouderlijk huis te verlaten en op eigen benen te staan. Ze zoekt een huis met veel kamers voor haar diverse hobby’s en werk, zoals sport, video-opnamen, en opslag voor haar make-up lijn. Groen en rust zijn voor haar van groot belang, evenals een badkamer met daglicht. Haar budget bedraagt € 350.000.

© Play4

De week afsluiten doen de makelaars met Saartje Vandendriessche, die al geruime tijd op zoek is naar een woning waar ze zowel kan wonen als werken. Ze geeft workshops over wilde planten, biodiversiteit en bootcamps bij haar thuis, en zoekt een huis dat voldoende ruimte biedt voor deze activiteiten. Een open en gastvrije sfeer is essentieel voor haar, maar ook een sterke verbinding met de natuur. Met een budget van € 750.000 hoopt ze eindelijk haar ideale woning te vinden.

Hoe dat afloopt, zie je in de laatste week van ‘Huizenjagers’, vanaf morgen tot en met donderdag om 21u15 op Play4.

' ' ' '