Liefde voor Muziek

Van nostalgische musicalhits tot toppers van recente albums.

PREVIEW: deze K3-liedjes mag je verwachten in ‘Liefde voor Muziek’

Dewy De Leeneer

Yes! Morgenavond is het zover, dan kunnen we genieten van de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van ‘Liefde voor Muziek’. Het belooft een mooie start te worden, want we worden getrakteerd op nostalgie en good vibes in herwerkte versies van onze favoriete K3-liedjes.

Al decennialang raast de K3-trein aan een stevig tempo door ons land en scoren de meisjes de ene hit na de andere. Metejoor, Portland, Jaap Reesema, DAAN, Günther Neefs en Stef Bos dompelen zich voor ‘Liefde voor Muziek’ onder in het repertoire van het drietal en hun voorgangrs. Benieuwd welke K3-liedjes we morgen mogen verwachten?

Little Pigs

Yes! Niemand minder dan DAAN zorgt voor een unieke versie van de musicalhit ‘De Drie Biggetjes’. ‘Toen ik hoorde dat K3 meedeed aan “Liefde voor Muziek”, was ik meteen verkocht om ook mee te doen. Als kind had ik een obsessie voor biggetjes, dus ik heb dat nummer gekozen. Ik heb het alleen wat stouter gemaakt. Het zijn varkens geworden…’ Wij kunnen alvast niet wachten om zijn Engelstalige versie ‘Little Pigs’, overgoten met een donkere en magische sfeer, te ontdekken.

Jazz, een dansfeestje en veel tranen

Jaap Reesema gaat voor een herwerkte versie van ‘Oma’s aan De Top’, omdat zijn vrouw recent haar oma verloor. Hij kiest voor een nieuwe titel, haar laatste woorden ‘Ik Ben Bij Je’. Al na enkele noten raakt hij een gevoelige snaar bij Hanne, want ook zij verloor onlangs drie grootouders. Ook Jente en Sarah van Portland gaan de emotionele kant op met hun Engelstalige versie van ‘Mijn Held’. ‘We hebben allebei iemand in de familie met dementie. Daarom dit prachtig nummer met een pakkende boodschap.’

Stef Bos maakt er een vrolijk dansfeestje van met zijn versie van ‘Verliefd’ en Günther Neefs steekt wat jazz in ‘Waterval’. Dat laatste liedje heeft een speciale betekenis voor Julia: ‘Dit is mijn overwinningsnummer dus ik hoopte dat iemand dit zou doen en er iets eigen van zou maken.’ De prachtige versie van ‘10.000 Luchtballonnen’ van Metejoor en Jaap kregen we al te horen, maar we komen morgen wel meer te weten over de grote struikelblok in dit nummer. Afsluiten doen Hanne, Marthe en Julia zelf met hun versie van ‘Levitating’ van Dua Lipa. Dat onder de nieuwe titel ‘Kinderhart’.

Hanne als kindje

Bij ‘Liefde voor Muziek’ krijgen we niet alleen geweldige covers voorgeschoteld, we komen ook meer te weten over de artiesten zelf. Zo zien we een kinderfoto van Hanne. ‘Ik was zo een lelijk kind’, lacht ze, maar dat vinden wij niet. Ze straalt überschattig met een microfoon in de hand en achter een piano. Ze komt dan ook uit een muzikaal nest. ‘Mijn broer en papa zaten in een bandje. Ik was de enige van de familie die niets deed met muziek. Op mijn 21ste heb ik me ingeschreven voor “K3 zoekt K3” en nu ben ík eigenlijk degene die haar brood verdient met muziek maken in een familie van gitaren en drums’, lacht het K3’tje.

‘Liefde voor Muziek’ is vanaf morgen, dinsdag 4 april te zien op VTM en VTM GO.

the masked singer minotaurus
bestemming x