‘Jane The Virgin’-actrice speelt de hoofdrol in de sitcom!

‘””Not Dead Yet”” doet mij denken aan een andere topreeks ““The Good Place””’

Elke maand tipt een van onze redactrices je een must-see. Een serie die je in een dag hebt uitgekeken of een film of documentaire die je maar niet loslaat. Tv-redactrice en bingewatcher van dienst Ysaline keek de reeks ‘Not Dead Yet’ op Disney+ in een ruk uit.

Waarover gaat ‘Not Dead Yet’?

Journaliste Nell Serrano gaf vijf jaar geleden alles op voor de liefde en verhuisde naar het Verenigd Koninkrijk. Nu haar relatie op de klippen is gelopen is ze terug in de Verenigde Staten en moet ze haar leven opnieuw op de rails krijgen. Ze neemt een job aan bij de krant waar ze de overlijdensberichten schrijft, en dan staan die doden ineens voor haar neus…

Personage in de spotlight: Nell

Sinds ik Gina Rodriguez in ‘Someone Great’ zag spelen, ben ik ontzettend fan van de getalenteerde actrice. En dat gevoel wordt bij ‘Not Dead Yet’ alleen maar versterkt. Haar personage Nell is een down-to-earth journaliste die de laatste tijd wat tegenslag heeft in het leven en haar weg moet terugvinden. Dat is iets dat ik op dit moment wel deels herken en daarom voel ik mij ook verbonden met haar. Nell leert doorheen de reeks op een humoristische en een beetje een lugubere manier heel wat over zichzelf en ontdekt waar ze naartoe wil. Dat is heel fijn en bemoedigend om te zien.

De sitcom is humoristisch, maar bevat tegelijk enkele belangrijke boodschappen overgebracht door onder andere de dode mensen die Nell ziet telkens wanneer ze een nieuw overlijdensbericht moet schrijven. Dat maakt de reeks niet alleen fun om naar te kijken, maar ook interessant en warm. Het doet mij een beetje denken aan ‘The Good Place’, waarvan ik ook alle seizoenen meteen heb verslonden. En het beste is: het verhaal gaat verder, want er komt ook een tweede seizoen van ‘Not Dead Yet’!

‘Not Dead Yet’ is nu te streamen via Disney+.

' ' ' '