Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
ik ga viraal
© Streamz

100.000 volgers in zes maanden tijd, zou jij het kunnen?

TEASER: vier kandidaten halen alles uit de kast om de beste content te maken in ‘Ik Ga Viraal’

Dewy De Leeneer

Of het nu op TikTok, Instagram, Facebook, Youtube of Twitch is: sociale media entertainen ons urenlang met de leukste video’s en posts. Dat met dank aan geweldige content creators, want de ideeën moeten natuurlijk van ergens komen. In het sociaal experiment ‘Ik Ga Viraal’ op Streamz gaat een jury van experten en content creators op zoek naar het beste contenttalent van Vlaanderen.

Voor velen blijft het een droom, voor anderen wordt het weleens werkelijkheid: viraal gaan op sociale media. Het kan zomaar gebeuren als je geluk hebt, maar de roem van content creators is meestal niet te danken aan een toeval doordat een filmpje een hit wordt, maar door maanden- of soms zelfs jarenlang testen, zoeken, experimenteren en creëren.

Sociaal experiment en talentenjacht

In het gloednieuwe sociaal experiment ‘Ik Ga Viraal’ dat op 17 augustus verschijnt op Streamz, worden vier kandidaten zo’n zes maanden begeleid door experten en ervaringsdeskundigen in sociale media. Zij coachen de deelnemers om het beste uit zichzelf te halen op social media en dagelijks duizenden volgers te voorzien van boeiende content. De vierdelige reeks geeft ons een inzicht in de dromen, uitdagingen en verwezenlijkingen van content creators met talent die maar één ding voor ogen hebben: online roem.

De vier kandidaten maken voor de gelegenheid een nieuw account aan en gaan de uitdaging aan om binnen zes maanden door te breken met zo’n 100.000 volgers. Dat is niet makkelijk, want wat doe je tegenwoordig nog om uit te blinken? ‘Ik Ga Viraal’ is niet alleen een sociaal experiment, maar ook een boeiende talentenjacht in een modern jasje. Wiens dromen zullen uiteindelijk opgeborgen moeten worden, en wie staat er aan het begin van een glansrijke carrière?

Jury

De jury, eveneens de begeleiders doorheen het hele proces, bestaat uit vier experten uit social medialand. Brand personality manager Luuk Wessels, social media expert Hannes Coudenys, TikTokster Chris Lobanzo en all-round creative Gladys Ferro (waarmee wij bij Flair al verschillende keren mochten samenwerken, joepie!). Zij begeleiden de kandidaten zes maanden lang en proberen hen te maken tot wat ze écht willen zijn, namelijk content creators die het verschil maken.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De vierdelige reeks ‘Ik Ga Viraal’ is vanaf 17 augustus te zien bij Streamz.

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '