Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Pexels

Een knipoog naar Black Friday!

SHOPTIP: scoor tijdens ‘Bel Friday’ Belgische mode en meer aan kortingen

Chloë Foubert
Chloë Foubert Modejournalist

Eind november is het weer de hoogdag voor talloze budgetshoppers: Black Friday. Het uitgelezen moment om wereldwijd al wat kerstcadeautjes aan knalprijzen te scoren. Maar in deze bizarre tijden is het meer dan ooit belangrijk om ook lokaal te shoppen, en daarom komen enkele Belgische merken met een eigen concept, namelijk ‘Bel Friday’.


Verlanglijstjes opstellen, inschrijven op nieuwsbrieven voor early access... Budgetshoppers know the drill als het op Black Friday aankomt. Logisch, want de verkoop gaat op zo’n populaire shoppingdag loeihard. Dat effect hopen enkele Belgische merken nu ook te bereiken met ‘Bel Friday’. Tijdens het verlengde weekend van Allerheiligen, van 30 oktober tot en met 2 november, geniet je in tal van Belgische winkels en webshops namelijk van fikse kortingen en onverwachte extra’s.

 

Dit bericht bekijken op Instagram


 

Een bericht gedeeld door Bel Friday (@belfriday) op


De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Onder meer LolaLiza, JBC, Zeb en Torfs, maar ook Standaard Boekhandel en Dreamland prijken bijvoorbeeld op het lijstje van deelnemende winkels. Een lokaal alternatief voor Black Friday dus, want Belgische labels kunnen de steun tijdens deze bizarre tijden absoluut gebruiken. En laat ons eerlijk zijn: er ligt ook gewoon heel wat moois van eigen bodem in de winkels dat tijdens zo’n actie als deze eens in de spotlight gezet kan worden.

Meer dan kortingen scoren


Toch draait het heus niet alleen om een goede omzet draaien. Met Bel Friday willen de Belgische merken ook op sociaal vlak een verschil maken. Dat doen ze door een deel van de opbrengst aan een goed doel te schenken. Voor deze allereerste editie kozen ze het Rode Kruis uit, want door de coronacrisis liepen heel wat van hun acties om geld in te zamelen in het water. De actie loopt daarom zowel in Vlaanderen als in Wallonië, en de organisatoren hebben zelfs al plannen voor een tweede editie!

Lees ook: 

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '