Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

Sommige kunstliefhebbers zijn echter niet te spreken over de beelden.

Beyoncé en Jay-Z schitteren voor het eerst samen in nieuwe Tiffany & Co.-campagne

Chloë Foubert
Chloë Foubert Modejournalist

Wanneer je Beyoncé en Jay-Z voor je gloednieuwe campagne weet te strikken, is de boodschap duidelijk: je haalt alles uit de kast. En dan hebben we het niet alleen over de vergoeding. Het luxueuze juwelenmerk Tiffany & Co. stelt een iconische halsketting, gedragen door Beyoncé, van meer dan honderd karaat aan diamanten tentoon. Al is dat niet het enige wat voor de nodige buzz zorgt.


About Love‘, zoals de gloednieuwe campagne heet, moet een nieuw tijdperk inluiden voor Tiffany & Co. En wie kan het merk daarin beter ondersteunen dan de Carters. Beyoncé en Jay-Z zijn dan ook de belichaming van het moderne liefdesverhaal dat het merk zo graag wil vertalen met al die sprankelende sieraden. Uniek zijn de beelden absoluut, want het is de allereerste keer dat het koppel samen in een advertentie schittert.

Daarnaast zien we rond de hals van Queen B de beruchte Tiffany Diamond, een halsketting met een grote gele diamant van onschatbare waarde die voorheen door slechts drie mensen gedragen werd. Ja, miss Audrey Hepburn en Lady Gaga waren daar een van. Beyoncé is echter de eerste zwarte vrouw die het kostbare stuk draagt.

© Tiffany & Co.

 

Dit bericht bekijken op Instagram


 

Een bericht gedeeld door Beyoncé (@beyonce)


De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De twee (zeer gehypete) beelden van het koppel zijn nog maar het begin van een impressionante campagne. De volledige campagne zal begin volgende maand gelanceerd worden. Op het programma staat onder meer nog een reeks video’s, opgenomen door Jay-Z en met een Beyoncé-cover van ‘Moon River’, een nummer dat je ongetwijfeld kent uit de legendarische film ‘Breakfast at Tiffany’s’. Tot die tijd zullen deze beelden in ons geheugen gegrift staan, niet in de laatste plaats vanwege de verblindende diamanten.

 

Dit bericht bekijken op Instagram


 

Een bericht gedeeld door Beyoncé (@beyonce)


De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

 

Dit bericht bekijken op Instagram


 

Een bericht gedeeld door Tiffany & Co. (@tiffanyandco)


De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Kunstwereld gaat loco


Toch is hun verschijning niet het enige waarover druk gepraat wordt op sociale media. Zo viel het oog van heel wat kunstliefhebbers op het doek aan de muur. Het liefdevolle plaatje speelt zich af tegen de achtergrond van Jean-Michel Basquiats’ Equals Pi. Het stuk van de intussen overleden kunstenaar maakt deel uit van een privécollectie en is nog nooit eerder aan het publiek getoond. Dat zijn werk voor het eerst in een advertentie voor een juwelenmerk tentoongesteld wordt, stuit bij velen op onbegrip. ‘Dus Basquiat is nu gewoon een Tiffany-blauwe achtergrond? Het doet geen recht aan zijn nalatenschap’, klinkt het onder meer.

Lees ook: 

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '