Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Vans - Calzedonia

Voor ons een paar Vans aub!

Van sneakers tot loungewear: dit zijn de 6 leukste collabs van het moment

Chloë Foubert
Chloë Foubert Modejournalist

Teamwork makes the dream work, luidt het weleens en dat gezegde gaat niet alleen op in het huishouden. Ook in modeland slaan labels de handen in elkaar en droppen ze capsulecollecties die ons hartje spontaan sneller doen slaan. Zeker wanneer het gaat om merken die eigenlijk een totaal verschillende achtergrond hebben. Benieuwd over welke collabs we dit seizoen enthousiast zijn? Wij zetten ze voor jou op een rijtje!

1. Sporty meets glam


Wie Calzedonia zegt, zegt supervrouwelijke panty’s en sokjes die je stijlvol doorheen de winter loodsen. Een stijl die mijlenver verwijderd ligt van het sportieve Superga dat kraakwitte tennisschoenen weer hip wist te maken. Toch schuiven de twee Italiaanse labels nu een capsulecollectie naar voren die beide fans in zwijm zal doen vallen. Denk aan glossy leggings waarin je zowel naar de sportschool als naar de supermarkt kan, stoere witte sokken, maar ook visnetpanty’s in allerlei kleurtjes. Leuk detail voor de budgetshoppers onder ons: dankzij Calzedonia scoor je tussen 14 september en 15 oktober een paar Superga-sneakers aan 20 % korting met de code ‘SUPERGALOVESCALZEDONIA’.

Sportsokken – € 5,95, sportlegging – € 25,95

2. Rebelse streetwear


Met Jay-Z en LeBron James als trouwe fans is Chinatown Market al lang geen onbekende meer. Het edgy LA-based label staat dan ook bekend om een fijne selectie streetwear. De funky collecties worden steevast in beperkte oplages geproduceerd en zijn vrijwel onmiddellijk uitverkocht. En dat succes is ook Lacoste opgevallen. De twee merken ontmoetten elkaar tijdens Hypefest in 2018, waar het CTM-team, gewapend met airbrushing guns en unieke prints, fans hielp bij het customizen van iconische Lacoste-polo’s. De krokodil blijft in de capsulecollectie uiteraard centraal staan. Het reptiel verschijnt in een XXL-versie op felgekleurde bowlingshirts, polo’s, sweaters en zelfs petten.

Bowling shirt – € 140, polo – € 140

3. Juweeltjes voor powervrouwen


De juiste look kan je een flinke dosis zelfvertrouwen geven, en Swarovski‘s laatste nieuwe collectie vormt daarbij de kers op de taart. Naar aanleiding van de filmrelease van ‘Wonder Woman‘ volgende maand brengt het merk samen met Warner Bros. juweeltjes op de markt die helemaal in het teken staan van ‘s werelds bekendste superheldin. Verwacht je aan schitterende kristallen, goudtinten en iconische ontwerpen zoals de cuff en oorringen in de vorm van de letter W.

Cuff – € 199, oorbellen € 79

4. Blokjes tellen


Die kleurrijke blokjes LEGO®. Voor velen brengt het mooie herinneringen aan zorgeloze zondagen op de speelmat naar boven. Voor anderen dan weer pijnlijke voeten wanneer je voor de zoveelste keer op een verdwaald blokje trapte. Wel, vanaf 1 oktober vind je ze ook terug op jeansbroeken en -vesten, truien en een heuptasje. Jawel, Levi’s komt dan met een denimcollectie waarbij je je kledingstukken kan customizen met kleurrijke LEGO® dots die je bij je aankoop meekrijgt.

Jeansvest – € 129,95

5. Bingewatchen in stijl


De herfst staat gelijk aan ‘s avonds met een wijntje in de hand onder een fleecedekentje in de zetel te kruipen. Een meeslepende serie kan daarbij uiteraard niet ontbreken. Neem nu bijvoorbeeld het vierde seizoen van de Spaanse Netflixhit ‘Élite‘. Wanneer de nieuwe afleveringen op het streamingplatform beschikbaar zullen zijn, is nog niet bekend, maar je kan wel al een comfy outfit in huis halen die je zo meeneemt naar Las Encinas. Lingeriemerk Undiz komt namelijk met joggingbroeken, T-shirts en zelfs een cosy bomberjacket waarmee je in stijl kan bingewatchen. En dat zonder dat je daarvoor je bankrekening moet plunderen.

Bomberjacket – € 24,95, T-shirt – € 12,95, joggingbroek – € 14,95

6. Kunstzinnige sneakers


Vans is on a roll. De populaire sneakerlabel dropte onlangs nog maar een collectie die hommage bracht aan ‘The Simpsons’ en komt nu alweer met een nieuwe samenwerking op de proppen. En niet eentje van de minste. Dit najaar slaat het Amerikaanse merk met veel trots de handen in elkaar met het Museum of Modern Art (MoMA). Een wereldberoemd schilderijtje op je sneakers? Reken maar van yes! Onder meer werken van Salvador Dalí, Claude Monet, Edvard Munch en Faith Ringgold passeren de revue in deze unieke samenwerking. De hele collectie wordt in twee delen gedropt. De kleding, schoenen en accessoires die refereren naar het œuvre van Salvador Dalí, Vasily Kandinsky en Claude Monet, zal vanaf 30 september wereldwijd verkrijgbaar zijn. In november volgt dan het tweede luik.

Lees ook: 

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '