#IkKoopBelgisch for the win!
COOL: Urban Outfitters slaat de handen in elkaar met dit Belgische merk
Vergeet H&M X Erdem, want dé collab van het jaar komt van eigen bodem. De Amerikaanse modeketen Urban Outfitters gaat namelijk in zee met Kipling. Het Belgische label lanceert een collectie gebaseerd op z’n rugzakken en accessoires uit de jaren 90. Ook zal het iconische aapje weer centraal staan.
Back to the roots
Kipling gaat back to the roots! Samen met Urban Outfitters lanceert het Belgische rugzakkenmerk een lijn met vintage ontwerpen geïnspireerd door de nineties.
‘Nadat we ons archief inkeken, ontdekten we dat de ontwerpen van 30 jaar geleden nog altijd even tijdloos, modern en relevant zijn als de dag waarop ze op de markt kwamen’, legt ontwerpster Christine Lee uit.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Verwacht je aan een nostalgische collectie met het originele logo, stevige ritsen en de legendarische mascotte, het aapje.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Kiplings keuze om met Urban Outfitters samen te werken komt er niet toevallig. Julie Dimperio, hoofd van Kipling: ‘De recente nostalgische samenwerkingen van Urban Outfitters zorgden ervoor dat klanten opnieuw authentieke merken leerden appreciëren, en dat is iets wat ook Kipling aantrekt.’
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
De collectie is vanaf maandag te koop bij Urban Outfitters en op UrbanOutfitters.com.
Bron: De Standaard
Nog meer #IkKoopBelgisch:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier