Crocs passé? Helaas nog steeds niet.
Dit modemerk maakte een Crocs-handtas en het resultaat is afgrijselijk
Binnen de mode is het belangrijk om ruimdenkend naar nieuwe fenomenen te kijken. Crocs maakt dat heel moeilijk. Nadat het merk al op verschillende catwalks te zien was, komt nu ook het Amerikaanse merk PizzaSlime met een Crocs-handtas op de markt.
‘Het tijdperk van Crocs loopt bijna ten einde’, schreven we in 2014 op deze website. Zelf begrijpen we niet goed waarom, maar nadat het merk vorig jaar terug werd opgepikt, lijkt het erop dat de tweede Crocs-hype nog niet snel zal gaan liggen.
Het merk wist zichzelf heruit te vinden aan de hand van allerlei samenwerkingen met modehuizen, denk maar aan Balenciaga die Crocs met plateauzolen ontwierp. Ook de Britse ontwerper Christopher Kane introduceerde de schoenen op zijn catwalks. De terugkeer van het merk heeft wellicht ook te maken met het fenomeen van de zogenaamde ‘ugly fashion’: lelijk is helemaal in.
Na de Crocs met hakken en Crocs met ingebouwde sokken brengt het Amerikaanse label PizzaSlime nu ook een Crocs-handtas uit. Het resultaat is een heuptas in zwart en geel. De kostprijs? Driehonderd dollar, ofwel 260 euro. Geïnteresseerden zullen wel hun best moeten doen om een exemplaar te pakken te krijgen. PizzaSlime maakte slechts 50 stuks van de handtas. Oef.
Lees ook:
- BEWEZEN: Crocs zijn slecht voor je gezondheid
- Deze ‘lelijke’ sandaal wordt dé schoenentrend van 2019
- Met (vegan!) Dr. Martens naar het werk net als redactrice Chloë
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier