Bij sommige samenwerkingen steun je zelfs het goede doel!
Van zonnebrillen tot rompertjes: 6 leuke collabs die ons hartje spontaan sneller doen slaan
Ben jij nog volop je lente- en zomergarderobe aan het updaten en kan het nog wel een uniek stuk gebruiken? Wij verzamelden 6 leuke collabs die het ontdekken meer dan waard zijn!
Claire Rose x Edited
Er zijn zo van die kleerkasten waarop we oprecht jaloers zijn. Die van Claire Rose Cliteur vormt daar zonder enige twijfel een van. Het Nederlandse stijlicoon zit steevast front row bij de modeweken en inspireert op Instagram dagelijks zo’n 470.000 volgers met haar feilloze maar relaxte kledingstijl. En die stijl kan je je binnenkort eigen maken, want samen met Edited lanceert ze haar eigen zomerse capsulecollectie die je doet wegdromen naar de Franse Rivièra. In de collectie zie je knipogen naar stijlicoon Brigitte Bardot en de seventies, maar dan overgoten met een moderne toets. Als we dan toch niet naar een paradijselijk oord kunnen reizen, dan doen we dat maar met een mintgroen badpak, rode muiltjes en een veelzijdige foulard die ons erheen katapulteren.
Foulard – € 49,90nnMintgroene handtas – € 39,90nn(Vanaf 3 juni online verkrijgbaar)
Het Land Van Ooit x Woody
Een dikke knuffel: het is iets dat we nog nooit zo hard als vandaag gemist hebben. Om dat leed wat te verzachten, brengt Het Land Van Ooit samen met Woody rompertjes uit met een leuke boodschap erop: ‘Love me now, hug me later’. Leuk voor je mini-me of als cadeautje voor die vriendin die net een kleine spruit op de wereld zette. Een deel van de opbrengst gaat ook naar het Rode Kruis Vlaanderen. Zij misten namelijk heel wat opbrengsten door de stickerverkoop die gedeeltelijk in het water viel, en op deze manier willen de twee Belgische merken hen toch steunen.
Romper – € 16,50
Komono x Daily Paper
Wie fan is van coole streetwear kent het Amsterdamse label Daily Paper ongetwijfeld. Hoewel ze doorgaans enkel stoere hoodies, broeken en T-shirts op de markt brengen met hun welbekend logoprint, steken ze nu de landsgrens over voor een coole colab met het Belgische Komono. Daarmee kan je je look dus aanvullen met een flitsende ovaalvormige zonnebril in rood, zwart of tortoise. Net op tijd voor die mooie zonnige dagen! De monturen zijn trouwens volledig unisex dus je kan hem eenvoudig delen met je broer of je lief.
Zonnebrillen – € 150
Samsung x 42I54
Nog op zoek naar een nieuwe sportoutfit om weer deel te nemen aan die lessen in de buitenlucht? Dan moet je bij 4254 zijn, het Belgisch modemerk van Olympische kampioenes Élodie Ouedraogo en Olivia Borlée. De gloednieuwe sportcollectie die er nu aan de virtuele kapstok hangt, is volledig geïnspireerd op de vouwbare ‘Galaxy Z Flip’ van Samsung. Denk aan een flitsende paarse tint en duurzame materialen zoals biologisch katoen en lycra (gemaakt van gerecycleerd plastic). Wat de collab misschien nog mooier maken, is dat de 11 unieke stuks online geveild worden en de opbrengst van de collectie naar Plan International België gaat. Je shopt de items dan ook per volledige outfit. Voor de campagnebeelden haalden trouwens niet alleen Élodie en Olivia hun beste poses boven, maar ook ambassadeurs Bab Buelens, Black Mamba en Raia Maria Laura kropen voor de lens. Girl squad? Check!
Outfit Bab Buelens (legging + hoodie) – bieding begint (momenteel) bij € 200
Guess x J Balvin
De trend waar je deze zomer gewoonweg niet omheen kan? Tie-dye, en dat printje kreeg dan ook een prominente plaats in de capsulecollectie van Guess en de Colombiaanse reggaetonartiest J Balvin. Die is volledig geïnspireerd op zijn nieuwe album, Colores, en zoals de naam al doet vermoeden is die dus erg kleurrijk. Een gestreept badpak, een jeansvestje, een coole tracksuit: wat je plan ook zijn mag deze zomer, je outfit zal niet onopgemerkt voorbij gaan.
Prijzen voor de items schommelen tussen € 35 en € 109.
(Verkrijgbaar vanaf 1 juni)
Billie Eilish x Uniqlo
Dat Billie Eilish naast een succesvolle artieste stiekem ook wel een fashionista is, bewees ze eerder al met haar opvallende outfits op de rode loper en op festivals. Op haar eigen kledinglijn was het echter nog geduldig wachten tot nu! Ze slaat namelijk de handen in elkaar met Uniqlo voor een coole lijn T-shirts die haar eigenzinnige stijl perfect weergeven. Daarvoor werkte ze trouwens samen met de Japanse kunstenaar Takashi Murakami, die haar muziekvideo van ‘you should see me in a crown‘ al mee vormgaf.
T-shirt – € 14,90
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier