Team België is deze keer goed vertegenwoordigd.
NEW IN: 5 nieuwtjes uit modeland die je op je radar wil
Krijg jij het spontaan warm als er weer een nieuwe collab wordt aangekondigd? Of snuister jij dagelijks je favoriete webshops af op zoek naar leuke hebbedingen? Dan heb je als modefan zonet het juiste artikel aangeklikt, want met ‘New In’ tipt moderedactrice Chloë je de leukste nieuwtjes uit modeland!
1. Female force
Op 8 maart worden vrouwen wereldwijd in de bloemetjes gezet tijdens Internationale Vrouwendag. Een dag die ook JBC niet onopgemerkt voorbij laat gaan. Voor de derde editie van de zogenoemde Local Market zet de Belgische keten uitsluitend vrouwelijke ondernemers in de spotlight. Zo kan jij je ambitieuze mama, je straffe vriendin of jezelf verwennen met een origineel cadeautje van acht heel uiteenlopende lokale merkjes. Op het menu? Onder meer de handige jaarplanner van SuccesPlanner, de interieurobjecten in het populaire terrazzo van Frut Atelier en de vegan, minerale make-upcollectie van i.am.klean. Nieuw dit jaar is dat je via de Instagrampagina ook leuke workshops zal kunnen volgen over thema’s die perfect aansluiten bij de selectie unieke spulletjes: van hoe je doelen waar te maken tot het verdoezelen van een kort nachtje.
De acht lokale merken zijn vanaf 5 maart beschikbaar in de Local Market in alle Belgische JBC-winkels en via de webshop. Prijzen variëren tussen 6,95 euro en 36,95 euro.
2. Duurzaam brillen
Sneakers gemaakt van appels, een nieuwe jeans met stofjes uit oude collecties... De kans dat je weleens een duurzaam kledingstuk aantrekt, schatten we hoog in. Maar hoe zit het met de bril die je dagelijks op je neus zet? De zoektocht naar een duurzaam (en trendy) montuur verloopt vaak een stuk moeizamer. Tot nu, want Komono dropt een optische collectie die gemaakt is uit ecologisch verantwoorde materialen. De twee sterspelers in kwestie zijn eco-acetaat en gerecycled acetaat. De kunststof wordt gemaakt van planten en is volledig allergievrij. Milieuvriendelijk, maar daarom niet minder luxueus. Dat bewijst het Antwerpse brillenlabel nu wel.
Je kan de collectie nu ontdekken in de flagshipstore en in de webshop. Prijzen voor een montuur starten vanaf 99 euro.
3. Lekker kunstzinnig
Met tips als een appel, een bolhoed en de slagzin ‘Ceci n’est pas une pipe’ weet je ongetwijfeld al welke surrealistische kunstenaar het vertrekpunt is van deze coole en 100 % Belgische collab. Jawel, Diamanti Per Tutti viert het iconische levenswerk van René Magritte met een juwelencollectie bestaande uit bedeltjes, kettingen, oorbellen, een zegelring én zelfs manchetknopen voor manlief. Er is een verwijzing naar elk bekend kunstwerk: van ‘Sheherazade’ tot het dromerige ‘La carrière de Granit’. Leuk detail: de campagnebeelden werden gemaakt door de Belgische mode- en kunstfotograaf Athos Burez en schuiven hetzelfde streepje humor naar voren waarvoor René zo bekend stond.
De collectie is verkrijgbaar vanaf 25 maart. De prijzen voor de kunstzinnige juweeltjes schommelen tussen 80 euro voor een bedeltje en 180 euro voor de oorbellen.
4. Say yes to the pre-loved dress
Het trouwgezegde ‘Something old, something new, something borrowed, something blue‘ klinkt toekomstige bruidjes vast heel bekend in de oren. Maar waarom steeds kiezen voor ‘something new‘ als het gaat om een bruidsjurk? Met Something Something wil Paulien Riemis, die het platform overnam van bedenker en styliste Marieke De Pauw, daar voorgoed verandering in brengen en wil ze bruidjes laten kennis maken een eclectisch aanbod aan pre-loved trouwjurken. De selectie wordt zorgvuldig samengesteld door de fashionista en gaat van romantische klassiekers tot moderne creaties. Hangt jouw eigen trouwjurk stof te vangen in je kast en zie je er iemand anders graag haar eigen gelukkige moment in beleven? Dan kan je ook op het platform terecht, want als verkoper kan je tot de helft van de nieuwe verkoopprijs terugkrijgen.
De eerste drop kan je nu bekijken op het platform. De prijskaartjes voor de jurken variëren tussen de 200 euro en 2000 euro. Voor elk budget wat wils!
5. Een vleugjes seventies in je lingerielade
Vorig jaar hadden La Redoute en Yasmine Eslami hun eerste succesvolle samenwerking met een leuke swimwearcollectie. Voor de lente-zomer van 2021 legde ze die strandvibe opzij en ontwierp ze een lingeriecollectie. Die ademt dat typische jaren 70-sfeertje uit, maar Yasmine blijft haar stijl wel trouw in elk ontwerp dat ze maakt. De lingeriesetjes zijn verkrijgbaar in twee kleuren: een bladachtig groen en levendig roze. Zowel de bodysuits als de bh-tops stralen met de doorzichtige stofjes pure sexiness uit, maar ze zijn ook heel comfortabel om te dragen. Het leukste nieuws is misschien wel dat Yasmine haar eigen high-end Parijse lingeriemerk beschikbaar maakt tegen een betaalbare prijs.
De collectie is binnenkort verkrijgbaar via de webshop van La Redoute. Prijzen variëren tussen 29 euro en 49 euro.
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier