H&M lanceert alweer een nieuw kledingmerk! Ben jij klaar om een influencer als 'stamhoofd' te aanvaarden?
/Nyden is het betaalbare luxemerk voor (mode)bewuste millennials
H&M kwam recent nog in het nieuws omdat het bergen kledij niet verkocht krijgt, maar dat weerhoudt de Zweedse modeketen niet om een nieuw merk op poten te zetten. /Nyden is klaar om de wereld te veroveren, one millennial at a time!
Na het nieuwe winkelconcept Arket, lanceert H&M alweer een nieuw modemerk. /Nyden richt zijn pijlen op millennials (al wie geboren is tussen 1980 en 2000) en zal enkel online te koop zijn op /nyden.com.
Influencer als stamhoofd
De 35-jarige Zweed Oscar Olsson is het brein achter /Nyden. De naam is een samenstelling van de woorden ‘ny’ en ‘den’, wat ‘nieuw’ en ‘het’ betekent. Als logo koos hij voor een schuine streep, wat symbool staat voor co-creatie. Daarvoor doet Olsson beroep op influencers, die volgens hem bepalend zijn voor de toekomst van de mode. In zijn ogen is een influencer met miljoenen volgers als het ware een ‘stamhoofd‘ dat zijn groep leidt. Het merk verwijst dan ook steeds naar ‘the tribe‘ (de stam).
De influencers waarmee /Nyden samenwerkt, kiest Olsson niet alleen op het aantal Instagramvolgers maar ook op hun ‘integriteit en bescheiden arrogantie’. De eerste stamhoofden waarmee het merk in zee gaat zijn Dr. Woo – de beroemdste tattoo-artiest van Los Angeles, populair bij celebs als Brooklyn Beckham en Cara Delevingne – en de Zweedse actrice Noomi Rapace.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Betaalbare luxe
Er bestaat nu al hevige buzz rond de nieuwkomer, want de eerste lading T-shirts werd in een mum van tijd uitverkocht. Om op de hoogte te blijven van een nieuwe launch kan je je inschrijven op de website om lid te worden van the tribe. Hiermee speelt het merk alvast perfect in op zijn doelgroep, die verzot is op online shoppen én op het gevoel een exclusief stuk in handen te hebben.
Het prijskaartje van /Nyden ligt een categorie hoger dan H&M en wordt bestempeld als betaalbare luxe. Het merk zal zich niet focussen op seizoenen of ‘fast-fashion’, maar om de zoveel tijd een kleine collectie ‘droppen’.
Andere populaire merken onder de paraplu van H&M zijn & Other Stories, Monki, Cos, Weekday, Cheap Monday, Arket en H&M Home.
Lees meer over mode:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier