Online moderedactrice Chloë wierp al een blik op de collectie en had een leuke babbel met de oprichtster van het Nederlandse lingeriemerk.
YES: H&M gaat opnieuw in zee met Love Stories, en dat mag je letterlijk nemen
Dat H&M knallers van collabs weet neer te zetten, is deze maand nog maar eens bewezen. Na de aankondiging van de nieuwste designersamenwerking met Giambatista Valli slaat de Zweedse modeketen nu opnieuw de handen in elkaar met Love Stories. Wij vermoeden dat H&M deze zomer wel eens veel aan ons zou kunnen verdienen. Can you blame us?
Ditmaal geen verleidelijke bralettes of speelse pyjamabroekjes. Love Stories en H&M nemen je voor hun tweede capsulecollectie namelijk mee naar het strand. Denk aan een off-shoulderbadpak, een stoere wetsuit, maar ook bikinitops en -broekjes die je naar hartenlust kan mixen en matchen. De unieke stijl en eclectische prints waarvoor het Nederlandse lingeriemerk zo op handen wordt gedragen door fashionista’s, zijn daarentegen wel een blijvertje. Ons favoriete item? De retro bandeau en het bijhorende bikinibroekje in een romantische bloemenprint. Het is een setje dat niet alleen je borsten, maar ook je booty stijlvol en sexy weet te verpakken, en dat in bijzondere stofjes. Dat is een concept waar Marloes Hoedeman, de oprichtster van Love Stories, met veel passie achter blijft staan.
In zes jaar tijd groeide Love Stories uit tot een bekend lingerielabel. Hoe onderscheiden jullie je van andere merken?
Marloes: ‘Ieder lingerielabel doet zijn eigen ding, maar toen ik met Love Stories startte, kende ik de regels niet. Misschien heeft dat het verschil gemaakt. Ik was toen namelijk interieurstyliste, geen modeontwerpster. Bij de start van mijn label werkte ik samen met een Italiaanse vrouw die heel wat ervaring had opgedaan bij grotere Italiaanse labels. Toen ik de stoffen voor eerste collectie selecteerde, zei ze meteen: “Oh, Marloes, je kan echt geen velvet gebruiken. Je kan daarmee niet in het water!” Ik dacht meteen: waarom niet? Ik denk dus dat als er regels zijn, het belangrijk is dat je die een beetje probeert te breken.’
Vorig jaar domineerden dierenprints en sterretjes de collectie. Wat mogen we nu verwachten?
Marloes: ‘Uiteraard ook dierenprint, want dat typeert Love Stories gewoon. Voor ons is het een klassieker, maar we voegen er wel extra dimensies aan toe. Neem nu het roze badpak met ruffles; je kan er zowel een dierenprint als een bloemenprint in herkennen. Nieuw dit jaar is het monogram dat we bijvoorbeeld in een badpak en enkele accessoires, zoals een tas en een sarong, verwerkten.’
Het Zweedse H&M viel als een blok voor de eclectische prints, bijzondere stoffen en unieke kleurcombinaties van Love Stories. En hoewel H&M elk jaar met grote designers samenwerkt, kiest het ook voluit voor kleinere spelers als Love Stories. Wij wilden dus weten op welke basis H&M zijn samenwerkingen uitkiest.
Maria Östblom, head of design womenswear bij H&M: ‘Elke collab start met liefde. Uiteraard doen we de nodige research en toetsen we ook grondig af of het label ook echt bij H&M en ons gedachtegoed past. Bij Love Stories hadden we meteen het gevoel dat Marloes ons inspireerde. We bewonderen haar energie en mantra, van het mixen en matchen tot de prints. Bij Love Stories kunnen vrouwen zich zelfverzekerd in sexy lingerie hullen die ook cool is. Ja, H&M is een groot modebedrijf, maar we leren ook veel door samen te werken met kleinere spelers.’
Love Stories-lingerie aan H&M-prijsjes... Merkt de klant een verschil?
Marloes: ‘Er is bij elke collab uiteraard een verschil, maar ik schrik echt van hoe goed de kwaliteit van de collectie is. We proberen élk stuk zo mooi te maken als onze eigen Love Stories-collecties. De omvang van de productie bij H&M is uiteraard wel groter, waardoor je de ontwerpen aan een andere prijs kan afleveren. Ik beschouw dit een beetje als een cadeau aan onze fans: Love Stories aan een betere prijs.’
Love Stories staat bekend voor zijn exotische campagnes. Wat kunnen jullie ons vertellen over deze campagne?
Marloes: ‘De campagnebeelden zijn geïnspireerd op de fotografie van Slim Aarons uit de jaren 70, en ook mijn vakanties in Ibiza. H&M apprecieert onze campagnes en ging ook helemaal mee in ons verhaal. Onze beelden zijn vaak een tikkeltje vintage en trekken je mee in de scene, alsof je er deel van uitmaakt. Het was ook heel belangrijk dat onze modellen echt konden surfen.’
Het is al de tweede keer dat jullie samenwerken. Mogen we nog een vervolg verwachten?
Marloes: ‘We willen ons uiteraard eerst op deze collectie focussen, maar je weet nooit wat de toekomst brengt…’
Love Stories Swim Club x H&M is vanaf 13 juni verkrijgbaar in geselecteerde H&M-winkels en online.
H&M x Love Stories
Badpak – € 34,99
H&M x Love Stories
T-shirt – € 9,99
H&M x Love Stories
Jurkje – € 39,99
H&M x Love Stories
Bikinitop – € 24,99
H&M x Love Stories
Bikinibroekje – € 14,99
H&M x Love Stories
Handdoek – € 29,99
H&M x Love Stories
Badpak – € 39,99
H&M x Love Stories
Hoedje – € 17,99
H&M x Love Stories
Bikinitop – € 24,99
H&M x Love Stories
Bikinibroekje – € 17,99
H&M x Love Stories
Swimsuit – € 49,99
H&M x Love Stories
Sarong – € 19,99
H&M x Love Stories
Bikinitop – € 17,99
H&M x Love Stories
Bikinibroekje – € 14,99
H&M x Love Stories
Shirt – € 29,99
H&M x Love Stories
Short – € 29,99
H&M x Love Stories
Bikinitop – € 19,99
H&M x Love Stories
Bikinibroekje – € 14,99
H&M x Love Stories
Tas – € 19,99
H&M x Love Stories
Slippers – € 9,99
[td_smart_list_end]
Meer mode:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier