Het is nog maar de tweede keer in de geschiedenis van de Spaanse modeketen dat het logo wordt aangepast.
Zara heeft een nieuw logo en Twitter lacht zich een breuk
‘New year, new me’, moet Zara gedacht hebben. De Spaanse modeketen lanceerde zonet namelijk een spiksplinternieuw logo, maar daar heeft Twitter duidelijk zo z’n eigen mening over…
Het lijkt wel een nieuwe trend in het modelandje. Verschillende labels introduceren massaal een nieuwe huisstijl, en dus een nieuw logo. Denk maar aan Balmain, Celine en het Britse Burberry. Een trend die Zara nu ook blijkt te volgen. Op hun website prijken er boven de preview van de lentecollectie namelijk plots sierlijke zwarte letters. Het welbekende gestroomlijnde logo moest plaatsmaken voor een schuingedrukte variant waarbij de letters letterlijk op elkaar plakken. Iemand een brilletje nodig? 😉
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Twitter gaat los
Het is nog maar de tweede keer in de geschiedenis van de Spaanse modeketen dat het logo wordt aangepast. De make-over is het werk van het reclamebureau Baron & Baron dat werd opgericht door de Franse typograaf Fabien Baron. Op zijn cv pronken onder meer opdrachten voor Harper’s Bazaar en dat is duidelijk te merken. De schrijfwijze van Zara’s nieuwe logo lijkt dan ook sterk op dat van het Amerikaanse modetijdschrift, zo stelden enkele opmerkzame Twitteraars vast. Het nieuwe logo is het mikpunt van spot en daar kan je niet langs kijken. Op Twitter regent het dan ook hilarische reacties:
It’s getting smaller...
like its models.— ArthurPhilipDent (@EV_Stevee) January 26, 2019
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
That is the worst piece of type I’ve seen in years. Was this done by one of those new robots that will replace humans?
— Prof. Erik Spiekermann (@espiekermann) January 26, 2019
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Is @ZARA going to push all their display racks together so customers have to squeeze through the clothes to walk through?
Not digging this skinny ZARA. So constricted.— IBookery (@ibookery) January 26, 2019
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
https://twitter.com/matthewmorek/status/1089282157883863041?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1089282157883863041&ref_url=https%3A%2F%2Fdesigntaxi.com%2Fnews%2F403299%2FZara-s-New-Tight-Fitting-Logo-Has-Designers-Crying-Out-Kern-You-Not%2F
Needs to fit in size zero.
— jumabc (@jumjum) January 27, 2019
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier