Daarom lanceren de Responsible Young Drivers nu de Safety Cake, een opvallende campagne om veiliger verkeer op een originele manier te promoten
ONDERZOEK: 87% van alle chauffeurs is voorzichtiger wanneer ze eten vervoeren
Deze ochtend zat er een onderzoek met opvallende cijfers in onze mailbox. Uit een studie blijkt namelijk dat 87% van alle automobilisten in ons land voorzichtiger is op de baan wanneer ze eten vervoeren op de passagierszetel. Daarom lanceren de Responsible Young Drivers Vlaanderen vzw en Renault Belux nu de Safety Cake, een opvallende sensibiliseringscampagne om veiliger verkeer op een originele manier te promoten.
We hebben het allemaal weleens meegemaakt. We zijn op weg naar een familiefeest en op de passagiersstoel ligt er een mooie taart die je net bent gaan ophalen bij de bakker. Gevolg? We passen automatisch onze rijstijl aan. Je wil natuurlijk niet te snel over die verkeersdrempel rijden waardoor plots alle chocolade tegen het deksel van de doos kleeft. Of een te scherpe bocht nemen en nadien merken dat alle toppings niet meer op, maar naast je taart liggen.
Uit een enquête van iVOX blijkt dan ook dat 87% van alle bestuurders voorzichtiger is wanneer ze eten vervoeren. Waarom zouden we dan meer risico’s nemen als er vrienden in de auto zitten? Dat vragen ze zich af bij Responsible Young Drivers Vlaanderen vzw. Als antwoord lanceerde de organisatie samen met Renault Belux de Safety Cake.
#TreatYourFriendsLikeACake
De Safety Cake is een taartje dat ontworpen is om autobestuurders te confronteren met hun rijgedrag. Waarom zouden we namelijk veiliger rijden met eten op de passagiersstoel dan wanneer een van onze vrienden mee vooraan zit? ‘Met de Safety Cake willen we de verkeersveiligheid op een originele en positieve manier naar voor brengen. Wij willen niet moraliseren of met de vinger wijzen. Met een positieve boodschap hopen we de automobilist eraan te herinneren dat een passagier even fragiel is als een taartje’, aldus Liesje De Rijcke, coördinatrice van Responsible Young Drivers Vlaanderen. Verder is de gedachte achter de campagne heel simpel. Als we voorzichtiger zijn wanneer we een taart vervoeren, kunnen we dat ook wanneer we passagiers meenemen.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier