
Nike is niet het eerste bedrijf dat zich aan een harige campagne waagt.
EINDELIJK: Ook Nike toont nu model met bosje okselhaar

We vergeten allemaal wel eens – bewust of onbewust – dat bosje haar onder onze oksels te scheren en ergeren ons allemaal aan die venijnige scheermesjes die van de badrand vallen. Maar schaamteloos met je okselhaar op sociale media poseren? Dat is echt wel next level. Toch denkt Nike daar anders over, want op hun Instagrampagina verscheen gisteren opeens een Nigeriaans model met een weelderige bos haar onder haar oksels.
Met model en zangers Annahstasia probeert nu ook Nike komaf te maken met ideaalbeelden. Op de foto is te zien hoe het Nigeriaanse model poseert in een sportbeha, terwijl ze een arm boven haar hoofd houdt. Het is dan wel even schrikken om dat bosje haar onder haar oksel te zien verschijnen.
Natuurlijk namen niet alleen de likes, maar ook de vele snijdende reacties aan een razendsnel tempo toe op de Instagrampagina van het sportmerk. Het is niet alledaags om een model met okselhaar op je Instagramfeed te zien verschijnen, maar daarom meteen brand en moord schreeuwen, is misschien een beetje hypocriet.
Gelukkig krijgt het model ook heel wat steun van mannen en vrouwen die wel begrijpen waarom ze uitpakt met haar okselhaar. Ze geeft tenslotte een beetje kwetsbaarheid vrij.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Hoewel de foto en het model op dit moment het mikpunt van spot zijn op sociale media, is Nike met de harige foto helemaal niet zo baanbrekend. Heel wat andere merken gingen Nike al voor:
Adidas
Ook sportmerk Adidas pakte al eerder uit met een harig model. Om hun Superstar-collectie te promoten, deed het Duitse label een shoot met het Zweedse model én feministe Arvida Byström. Haar ongeschoren benen mogen dan misschien niet helemaal Instaproof zijn, maar het idee achter de foto is dat wel!
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Aerie
Body positivity is iets waar het Amerikaanse lingeriemerk Aerie hard op hamert en dat kunnen wij alleen maar toejuichen. Enkele weken geleden zette het lingeriemerk zich nog maar eens positief in de kijker en postten ze een model met okselhaar op hun Instagrampagina.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
La Fille d’O
Niet alleen in Amerika, maar ook in Gent zijn ze een voorvechter van body positivity. Met haar lingeriemerk La Fille d’O zette de Gentse Murielle Scherre al meerdere vrouwelijk ‘kwaaltjes’, zoals schaamhaar en cellulitis in een positief daglicht. Daar kon een foto met okselhaar natuurlijk niet aan ontbreken!
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Billie
Voor realistische reclame voor scheerproducten moet je bij Billie zijn. Het Antwerpse merk promoot haar producten op een wel heel nuchtere manier, namelijk met haar! En dat haar gaat veel verder dan een beetje okselhaar, want ook teenhaar en unibrows worden met niets minder dan close-ups gepromoot.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier