Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© VTM

Wie gaat de uitdaging aan?

HAHA: winkelketen Lidl zet hun flannekes in promo naar aanleiding van recordpoging in ‘Belgium’s Got Talent’

Herlinde Matthys
Herlinde Matthys Webjournalist

Maxime probeerde in ‘Belgium’s Got Talent’ 24 karamelflannekes in één minuut op te zuigen. Helaas kon hij het flubberige goedje niet binnenhouden. De talentenshow won hij niet, maar hij lanceerde met zijn stunt wel een ware flannekes-hype. Winkelketen Lidl speelt daar handig op in en zet de dessertjes nu in promo.


Het nieuwe seizoen van ‘Belgium’s Got Talent’ is nog maar pas begonnen en we hebben al dé beelden van deze editie. De 21-jarige Maxime Pans wilde zijn persoonlijk record van 16 flannekes opzuigen in één minuut optrekken naar maar liefst 24 exemplaren. De Gentenaar was helaas iets té ambitieus. Toen iedereen dacht dat het hem gelukt was en ze de jongeman trakteerden op een luid applaus, kwamen een aantal flannetjes er onverbiddelijk terug uit. De kuisploeg van VTM mocht uitrukken om het gele goedje op te ruimen en Maxime gaat de geschiedenis in als die kandidaat van ‘BGT’ die het podium onderkotste. Eikes!

Hype


Ondanks die slechte afloop zorgde Maxime wel voor een grote hype met zijn flannekes slurpen. Heel wat Belgen zijn nieuwsgierig en willen hun lippen ook weleens rond zo’n karameldessertje plaatsen. Winkelketen Lidl speelt zelfs in op deze nieuwe rage en zet zijn pudding in promo.

Stijgende verkoop


Ze zagen de verkoop van het dessert na de bewuste aflevering van ‘BGT’ namelijk stijgen met 7 procent. ‘Dat gaat over duizenden potjes‘, vertelt woordvoerder Isabelle Colbrandt van Lidl. ‘Op sommige plaatsen waren ze zelfs uitverkocht. Daarom wilden we verrassend uit de hoek komen en inspelen op die hype.’

Fun


Bij aankoop van drie pakjes flan krijg je er nu een vierde helemaal gratis bovenop. Dat wil zeggen dat je slechts 2,07 euro betaalt voor 24 flannekes. ‘Dat is precies het aantal dat Maxime opslurpte in de show’, aldus Isabelle. Lidl is niet bang voor mogelijke negatieve reacties. ‘Dit is gewoon puur voor de fun’, aldus Isabelle. Wij denken dat er heel wat persoonlijke records zullen sneuvelen!

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '