Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Anfal Shamsudeen via Unsplash & Lotus

Daar zullen wij toch eventjes aan moeten wennen...

Lotus schrapt ‘speculoos’ en zet een internationale naam op de verpakking

Jolien Meremans
Jolien Meremans Webjournalist

Het leven ziet er nog niet gek genoeg uit, moeten de grote bazen van Lotus Bakeries gedacht hebben. Gisteren raakte namelijk bekend dat ons favoriete (koffie)koekje binnenkort een andere, meer universele naam zal dragen, en daar zullen wij toch even aan moeten wennen.


We vielen gisterenavond na de persconferentie van het Overlegcomité nog maar eens van onze stoel. In een interview met De Tijd liet Jan Boone, CEO van Lotus Bakeries, namelijk weten dat de naam ‘speculoos‘ vanaf volgend jaar geschrapt zal worden, en dat er een nieuwe, meer internationale naam op de verpakking van de koekjes zal staan: ‘Biscoff‘, een samentrekking van de woorden ‘biscuit’ en ‘coffee’.

Global brand


Het is dus het laatste jaar dat Sinterklaas ons met de enige echte ‘speculoos’ zal kunnen verwennen. Waarom ze die naam in godsnaam veranderen? Wel, anno 2020 staat er enkel nog in ons land, Nederland en Frankrijk ‘Lotus Speculoos’ op de verpakking. In elk ander land waar het zoete koekje verkocht wordt, draagt het al de Amerikaanse merknaam met de slogan ‘Biscoff, biscuit with coffee‘. Binnenkort vinden we in onze winkelrekken dus geen speculoos-, maar wel Biscoffpasta terug, en dat zal voor ons toch wel eventjes wennen zijn.

Boone wil die naam naar eigen zeggen overal gebruiken om van zijn populaire koekje een ‘global brand‘ te maken. ‘Als het koekje in de hele wereld Biscoff heet, maken we dat statement. En heel de speculoosdiscussie is dan ook beslecht’, aldus Boone in De Tijd. Eerlijk? Wij vinden het een beetje jammer dat de Oer-Belgische naam verloren gaat, maar verandering van spijs doet eten, toch?

Plots zin in speculaas? Flair to the rescue! 

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '