Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

‘Mensen moeten beseffen dat ze net zoals andere kinderen zijn en dat ze met de juiste begeleiding fantastische dingen kunnen bereiken.’

11-jarig jongetje met downsyndroom schittert in nieuwe River Island-campagne

De nieuwe campagne van River Island gaat momenteel heel de wereld rond en dat is niet zonder reden. Joseph Hale, een 11-jarig jongetje met het syndroom van Down, werd door het modemerk opgepikt en wist zo zijn eerste klus als model binnen te halen.


River Island heeft afgelopen week hun RI Kids Squad-campagne gelanceerd en Joseph Hale, een 11-jarige jongen met het syndroom van Down, is een van de acht kinderen die geselecteerd werden als model voor de campagne.

Volgens de ouders van Joseph moet hij dezelfde kansen krijgen als alle andere kinderen en ze hopen dat deze campagne het beeld dat de maatschappij heeft van mensen met downsyndroom zal veranderen. ‘Wij zijn ontzettend trots op Joseph. Het bewijst dat hij een sterke persoonlijkheid heeft en hopelijk zien andere ouders en kinderen op deze manier in dat zijn beperking niet bepaalt wie hij is’.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Joseph werd gekozen als model nadat hij opgemerkt werd door een modellenscout. Vervolgens heeft River Island zijn ouders benaderd met de vraag of hij interesse had om mee te doen in een online filmpje voor hun reclamecampagne. Ook het modemerk zelf is bovendien erg blij met hun beslissing. ‘Hij heeft het fantastisch gedaan en we zijn erg trots op hem. Met deze campagne willen we aantonen hoe belangrijk diversiteit is in de modewereld’, aldus Zoe Proctor.

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '