
Nadat Zalando een opvallend groot etiket introduceerde, is er nu ook bij Asos iets op til.
Introduceert Asos binnenkort een zwarte lijst voor shoppers die verdacht vaak retourneren?

Een nieuwe jurk nodig voor een feestje dit weekend? Bij Asos kan je er perfect vijf bestellen en de items die niet passen gewoonweg terugsturen. Toch komt er aan dat onbezonnen shopgedrag binnenkort misschien wel een einde: meet the blacklist, folks!
Toegegeven, ook wij drukken soms iets te enthousiast op die bestelknop wanneer we in onze luie zetel webshops afschuimen. Sommige shoppers maken echter een nationale sport van pakjes terugsturen. Uit een onderzoek van het retailplatform Brightpearl blijkt dan ook dat het aantal retours ongezien blijft toenemen en een van de grootste ergernissen is van zo’n 200 handelaars, waaronder ook Asos. Die laatste wil zijn soepel retourbeleid voor bepaalde klanten terugschroeven aan de hand van een zwarte lijst, zo schrijft The Independent.
‘Returnaholics’
Asos controleert naar verluid al een tijdje de accounts van klanten die verdacht veel items terugsturen. The Independent meent wel dat het zou gaan om shoppers die kleding dragen voor ze die terugsturen, maar ook om klanten die valselijk beweren gekochte items nooit te hebben ontvangen. Stuur jij dus regelmatig iets terug, omdat het gewoonweg niet past? Dan zit je vermoedelijk safe. Toch zorgt het nieuwtje op Twitter alvast voor hilarische en ook wel terechte reacties:
Errm, Asos are clamping down on serial returners? But what if you don't want it? Or it doesn't fit?! Or it looked sexier on the model??
I'M SCARED EVERYONE #ASOS pic.twitter.com/qtMYa6YZsi
— Amy Voce (@amyvoce) January 29, 2019
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
If @ASOS_Careers are needing some detectives to help out with finding their serial returners, this would be my dream job!
— Charlotte Cooper (@CharlotteCoopz) January 30, 2019
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
@ASOS going to start blacklisting people who repeatedly send clothes back... surely it's no different to trying on loads of clothes in a shop and not wanting to buy them?!
— Melissa Oden (@Melissa_Oden) January 30, 2019
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier