Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

Dit is deze week het meest opvallende beautynieuws.

Beautynieuws: Kylie Jenners eerste parfum en skincare afgestemd op je cyclus

Beautyredactrice Charlotte verzamelde voor jou de meest opvallende trends, het leukste beautynieuws en de nieuwste beautyproducten. Van het nieuwe parfum van Kylie Jenner tot een kleurrijk cosmeticamerk afgestemd op je menstruatiecyclus.

Buitenaards & budgetproof

Buitenaards & budgetproof

Buitenaards & budgetproof

€ 56 (50ml)

Kylie Jenner heeft haar eerste parfum uitgebracht: Cosmic. Het is een zoete en warme bloemengeur die je meteen een veilig en comfortabel gevoel geeft. ‘Ik wilde iets creëren dat in elk aspect uniek voor mij was, van de geur tot het flacon. Een geur die je nooit eerder hebt geroken, maar die onmiddellijk geruststellend en heerlijk aanvoelt’ aldus Kylie Jenner. Het eau de parfum is vooral ook heel betaalbaar, want voor 50 ml betaal je ‘maar’ € 56, wat toch wat minder is dan andere vergelijkbare geuren van bekende parfumhuizen.

Shop hier

Modders mooiste

Modders mooiste

Modders mooiste

€ 12 en € 10  –  Lush

Onzekerheid is nergens voor nodig, wees gewoon blij met wie je bent en hoe je eruitziet. Dat is de levensles van Shrek, de schattige oger uit de gelijknamige animatiefilm. De nieuwe limited edition Shrek-collectie van Lush sluit aan bij deze boodschap en is ideaal om aan selfcare te doen in je eigen moeras – euh – badkamer. Onze favorieten: het Get Outta My Swamp doucheslijm en Shrek Swamp bruisbal.

Shop hier

In your Faace

In your Faace

In your Faace

Faace

We waren eigenlijk al verkocht toen we de verpakking zagen. Maar het wordt nog beter: want de verzorgingsproducten van Faace zijn speciaal afgestemd op je menstruatiecyclus en/of op de menopauze. Doorheen je cyclus verandert de toestand van je huid, het ene moment is ze heel droog en gevoelig en het andere moment heb je last van puistjes. Deze productjes zouden helpen om dat onder controle te houden.

Prijzen vanaf € 17.

Shop hier

Spray away

Spray away

Spray away

€ 55 (starter kit)  –  The Core

Wil je een voedingssupplement nemen maar heb je een hekel aan grote capsules? Meet The Core. Deze supplementen kan je gewoon snel onder de tong sprayen. Er is er eentje voor ‘s morgens en eentje voor ‘s avonds. De flesjes zijn hervulbaar en zien er zo stijlvol uit dat je ze met plezier in je badkamer of keuken laat staan. Een supplement in sprayvorm zou bovendien sneller in je bloedstroom terechtkomen dan een gummy of capsule.

Shop hier

Negroni, please

Negroni, please

Negroni, please

€ 43 (500ml)  –  Soeder

Soeder is een Zwitsers merk dat natuurlijke zepen maakt die mild zijn voor de huid maar toch lekker ruiken. Handzeep met de geur van een negroni, bijvoorbeeld. Kan niet slecht zijn, toch? De bruine, glazen apothekersflessen zijn stijlvol en minimalistisch en staan mooi in elke keuken of badkamer.

Shop hier

Trend: peach make-up

Trend: peach make-up

Trend: peach make-up

Tijdens de fashion weeks spotten we de voorbije seizoenen al heel veel make-up in perziktinten, maar nu lijkt iedereen pas écht in de ban van peach make-up. Daar hebben we – surprise – TikTok aan te danken. Tutorials voor zachte en frisse peachy make-uplooks gaan daar volop viraal. Vooral je oogschaduw, blush en lipstick zijn belangrijk, want die moeten perzikroze zijn of een perzikachtige ondertoon hebben. Dit zijn onze essentials om deze look zelf te creëren.

Voor beautylovers on a budget

Voor beautylovers on a budget

Voor beautylovers on a budget

Zoë Ayla

Ben je op zoek naar een specifieke beautytool, check dan zeker Zoë Ayla eens. De Nederlandse richtte zo’n 7 jaar geleden samen met haar broer haar bedrijfje op, dat intussen is uitgegroeid tot wereldwijd merk bekend voor betaalbare beautytools en gadgets. Hun bestsellers zijn de herbruikbare eye pads (mét glitter!) en een compacte ontharingstool voor maar (!) € 18,95.

Shop hier

Het Cosmeticacomplot

Het Cosmeticacomplot

Het Cosmeticacomplot

€ 22,99  –  Borgerhoff & Lamberigts

Het Cosmeticacomplot is een nieuw boek over beauty, geschreven door dr. Barbara Geusens, wetenschapper en oprichter van het verzorgingsmerk Nomige. Verwacht je niet aan praktische tips en tricks, maar wel aan serious mythbusting over de cosmeticawereld. Dr. Geusens ontkracht in haar boek heel wat misleidende claims. Wist je bijvoorbeeld dat ‘Op allergie getest’ eigenlijk gewoon betekent dat er een allergietest is gebeurd, maar dat dit niets zegt over de uitkomst van die test? Kortom , een aanrader als je slimmer en bewuster wil omgaan met je skincare. Het boek is verkrijgbaar vanaf 6 mei.

Shop hier

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '