Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Instagram: fentybeauty/kyliecosmetics

En dit terwijl het een van de populairste make-upproducten ter wereld is.

Daarom hebben Fenty Beauty, Kylie Cosmetics en KKW geen mascara

Fenty Beauty, Kylie Cosmetics en KKW hebben één ding gemeen. De beautymerken van Rihanna, Kylie Jenner en Kim Kardashian zijn alle drie razend populair, maar in elke collectie ontbreekt er één item: een mascara.


Mascara is een van de bestverkochte beautyproducten ter wereld, maar make-upmerken zoals Fenty Beauty, Kylie Cosmetics en KKW laten het vaak links liggen. Niet omdat het item aan populariteit verliest, maar omdat het productieproces ontzettend ingewikkeld is. Lees: het vraagt meer tijd en meer geld.

Ingewikkeld proces


Soms kan het tot drie jaar duren om een goede mascara te ontwikkelen. Zo hadden ze bij Glossier (een Amerikaans make-upmerk) 248 pogingen nodig om de perfecte formule te ontwikkelen. Voor veel jonge bedrijven is de investering dan ook te groot en ze focussen zich liever op producten die makkelijker te produceren zijn, zoals bijvoorbeeld een highlighter.

Een recent voorbeeld is Fenty Beauty van Rihanna. Toen ze haar make-uplijn op de markt bracht, zat er geen mascara bij. Toch heeft ze sinds de lancering nog verschillende andere items uitgebracht zoals lippenstiften en eyeliners.

Hoewel de verkoop van mascara’s lichtjes zal dalen tegen 2021 blijft het een winstmaker voor veel grotere bedrijven. Bedrijven zoals Estée Lauder en L’Oréal hebben er vorig jaar maar liefst 8.1 biljoen dollar winst door gemaakt. Wel kiezen millennials steeds vaker voor nieuwere behandelingen zoals een wimperlift of -extensions.

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '