Een showergel in poedervorm of een koud masker met cryotherapie? Die wil je eens proberen!
TAKE CARE: een ritueel met nieuwe, innovatieve beautyproducten
Elke week toont beautyredactrice Emilie je een fijn ritueel om jezelf te verwennen, en vooral om even volledig te ontspannen. Vandaag kan je meteen starten met je goede voornemen voor 2022: je huid dagelijks goed verzorgen.
Sommige merken blijven ons verrassen met nieuwe, innovatieve concepten en technieken in hun producten, wat revolutionair heel wat in gang zet in de wijde wereld van all things beauty. Redactrice Emilie ontdekte een douchegel in de vorm van een poedertje, een innovatief herbruikbaar masker dat het effect van cryotherapie (blootstelling aan koude) nabootst en cosmeticaproducten met een innovatieve formule, die ze allemaal tezamen in een schoonheidsritueel combineerde.
Onder de douche
Onder de douche
€ 39 voor een starterskit – MŌRO
Ik start m’n dag met een douche die me lekker wakker schudt. Om me te wassen, gebruik ik deze keer de innovatieve zeep van het Belgische merk Moro. De twee oprichters willen duurzame rituelen en gewoontes toegankelijker maken, zonder in te boeten op luxe en comfort. Een douchegel in poedervorm is hun nieuwste lancering, zodat je met een hervulbare fles, kraanwater en een zakje poeder je eigen zeep kan maken. Handig! Want zo’n fles hoef je maar eenmaal aan te kopen en water komt gewoonweg uit je kraan.
Masker met cryotherapie
Masker met cryotherapie
€ 63 – Charlotte Tilbury
Eens uit de douche, ga ik richting de keuken om mijn Cryo-recovery Fase Mask van Charlotte Tillbury uit de koelkast te halen. Geïnspireerd op cryotherapie en acupressur voor het gezicht, belooft het herbruikbare masker je kleinere poriën en een stevigere, frisse en gerevitaliseerde huid. Het soepele, siliconen masker ligt comfortabel op de huid en is gemakkelijk schoon te maken na gebruik.
Innovatief serum
Innovatief serum
€ 69 – Annayake
Nadat ik mijn gezicht heb opgefrist met het masker, breng ik een serum aan met een geïnnoveerde formule. Annayake lanceerde een universeel verzorgingsproduct dat de micro-organismen in je huid reguleert en het evenwicht herstelt voor een mooie, gezonde huid. De formule werkt volgens drie verschillende manieren: ze brengt antibacteriële moleculen in de huidflora, stimuleert biodiversiteit van de huid en verbetert haar kwaliteit.
Vanaf april in de winkels.
Dagcrème
Dagcrème
€ 49,50 – Maison Éole
Na mijn serum breng ik een dagcrème aan van het nieuwe merk Maison Éole, het eerste Belgische cosmeticamerk dat zijn producten vervaardigt uit de wijngaard. Ze werken op basis van actieve bestanddelen van de druifplant, wat de dagcrème innovatief en milieuvriendelijk maakt. Het ‘Wine Extract’ is vijfmaal zo antioxidant als andere polyfenolen, waarvan dit actieve bestanddeel voor 100 % natuurlijke radicalen opneemt en zo de huid optimaal beschermt. Maison Éole investeerde ook in innovatieve verpakkingen en zegt daarbij vaarwel aan karton en wegwerpplastiek. Voor elk product voorzien ze een houten doosje dat je kan hergebruiken als juwelen- of opbergdoosje.
Meer beauty:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier