
Té schattig! 😍
Elisabeth Lucie Baeten lanceert kindercollectie bij JBC (en 5 andere modenieuwtjes)
Krijg jij het spontaan warm als er weer een nieuwe collab wordt aangekondigd? Of schuim jij dagelijks je favoriete webshops af op zoek naar leuke hebbedingen? Dan heb je als modefan zonet het juiste artikel aangeklikt, want moderedactrice Chloë zet de leukste nieuwtjes uit modeland voor jou op een rijtje.
It’s a match
It’s a match
€ 3,49 – Zeeman
‘Alles komt altijd terug’, het is een uitspraak die onze mama’s en oma’s tot vervelens toe deden. Gelijk hebben ze wel, want tweedehands en vintage kleding is hot! Very hot! Net zo belangrijk zijn de basics die je gebruikt om je vintage vondsten mee te combineren. Iets waar Zeeman maar wat graag op inspeelt. Een vintage debardeur gescoord? Die oogt prachtig met een betaalbaar wit T-shirt eronder, gemaakt met 95 % katoen! Het beste nieuws? De basics zijn permanent verkrijgbaar in de Zeeman- winkels én webshop.
Voor kleine helden
Voor kleine helden
€ 14,95 (T-shirt met print op rug) – JBC
In samenwerking met auteur en socialmediaqueen Elisabeth Lucie Baeten en illustrator Flore Deman brengt JBC een lijn geïnspireerd op de En ze leefden nog…-kinderboeken, waarin helden hun eigen lot bepalen. Van speelse T-shirts met empowering quotes tot stoere denim shorts en zachte pyjama’s; elk stuk ademt de fantasie en kracht van de boeken in een palet van frisse en zachte lentekleuren. Inclusiviteit staat centraal: de collectie werd ontworpen voor álle kinderen – zonder hokjes of regels, alleen pure verbeelding.
Scandi crush
Scandi crush
There is a new kid in A-town! Selected palmt sinds kort een groot, statig pand – jawel, een winkelruimte van maar liefst 300 m² – in in de Huidevettersstraat, op huisnummer 39 om precies te zijn. Het is bovendien de eerste flagshipstore in België voor het Scandinavische label. Je ontdekte er de volledige dames- en herencollectie van Selected, met moderne tailoring, luxueuze breisels en tijdloze essentials. Daarnaast presenteert het merk een gloednieuwe collectie geïnspireerd op zijn Scandinavische roots. Het is een bezoekje dus méér dan waard!
In stijl op schok
In stijl op schok
€ 90 – Eastpak
Of je nu naar je werk holt of een vliegtuig moet halen: de kans dat je in stijl naar je bestemming trekt, is honderd procent met de nieuwe Icon-lijn van Eastpak. Geen tierlantijntjes, wel strakke ontwerpen in tijdloze tinten offwhite en zwart. Elke rugzak heeft een apart laptopvak en komt in een waterafstotende stof met een toplaag. De Icon Pak’r, de klassieke Eastpak-rugzak, heeft zelfs een trolleylus om hem aan je bagage te bevestigen.
In de bloemetjes
In de bloemetjes
Van Versace over Moschino tot Stella McCartney en Sonia Rykiel: H&M heeft er al flink wat exclusieve collecties opzitten met gastontwerpers. Nieuw in dat rijtje: een collab met de Poolse ontwerper Magda Butrym. De collectie zal een viering worden van bloeiende vrouwelijkheid en heeft dan ook de roos als centraal motief. Verwacht je aan verschillende iconische kledingstukken uit het archief van het huis (Magda Butrym blaast zelf tien kaarsjes uit), van doorschijnende jurken die doen denken aan bloemblaadjes tot gestructureerde, oversized jassen en iconische bloemenoorbellen met zilveren kristallen.
Vanaf 24 april 2025 verkrijgbaar op hm.com en in geselecteerde winkels.
Tepelsteeltje
Tepelsteeltje
€ 26,99 (bralette) en € 18,99 (string) – Hunkemöller
Vrouwelijke tepels zijn al jarenlang onderwerp van discussie, zowel in de publieke ruimte als op sociale media, waar strikte censuurregels gelden. Eén ding is duidelijk: veel vrouwen willen zelf die keuze maken. Om deze boodschap kracht bij te zetten, lanceert Hunkemöller de exclusieve ‘Free the Nipple’-bralette, in een gelimiteerde uitgave van 500 stuks met een speels ontwerp: subtiel geborduurde tepels. Daarmee benadrukt het lingeriemerk dat tepels een normaal onderdeel van het vrouwelijk lichaam zijn en niet verborgen hoeven te worden.
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier