Verzamelde jij ze vroeger ook? 🐒
Modenieuws: van een daguitstapje MoMu tot de comeback van een iconisch aapje
Moderedactrice Chloë verzamelde voor jou de meest opvallende trends, het leukste modenieuws en de nieuwste must-haves voor je garderobe. Nadat je dit hebt gelezen ben je weer helemaal up-to-date (en wil je waarschijnlijk weer geld uitgeven #sorrynotsorry).
Daguitstapje MoMu
Daguitstapje MoMu
MoMu verkent het oeuvre van de Belgische fotograaf Willy Vanderperre. Zijn editoriaal werk verschijnt in magazines zoals Vogue en W Magazine, maar hij fotografeerde eerder ook al campagnes voor prestigieuze modehuizen als Dior en Prada. De tentoonstelling belicht hoe Vanderperre zijn fascinatie voor jeugd hem al bijna drie decennia voortdrijft. Het overzicht van zijn fotografisch werk beschouwt naast de evolutie in beeldtaal ook de jarenlange samenwerking met Belgisch stylist Olivier Rizzo en modeontwerper Raf Simons. De expositie loopt nog tot 4 augustus, een ticket kost € 12.
Handtas met een boodschap
Handtas met een boodschap
€ 195 – Clio Goldbrenner x Generation WOW x KickCancer
Kanker blijft helaas de belangrijkste doodsoorzaak door ziekte bij kinderen ouder dan een jaar. Om kinderkankeronderzoek een duwtje in de rug te geven, bundelen het Belgische handtassenlabel Clio Goldbrenner en Generation Wow – een bruisend netwerk van vrouwelijke ondernemers – de krachten. Het resultaat? De Hybrid ‘Better Together’: een gewatteerd, omkeerbaar tasje in metallic met een kleurrijke gevlochten riem. De opbrengst van deze statementtas gaat integraal naar het waardevolle werk van KickCancer, waardoor zij onderzoek naar nieuwe behandelingen voor kinderen met kanker kunnen financieren.
Mix ‘n match
Mix ‘n match
Niets zo cute als matchen met je mini-me. Zeker op het strand of aan het zwembad! Ga deze zomer in stijl op vakantie met deze uiterst schattige mama-en-dochter-collectie van Kiabi. Het aanbod telt verschillende prints – van streepjes tot bloemen – maar ook effen stuks. Dankzij het gebruik van gerecycleerde vezels neem je meteen ook een duurzame duik in het zwembad. Ideaal, toch?
Badpak voor vrouwen – € 9. Badpak voor meisjes – € 5.
Wat een parel!
Wat een parel!
Iets waar wij met een gerust hart in investeren? Juwelen, en al zeker als het om de gloednieuwe collectie van Pandora gaat. Verwacht je met Pandora Essence aan organische en sculpturale vormen, geïnspireerd door de natuur én de esthetiek van Scandinavische designs. Alle ringen, armbanden, halskettingen en oorbellen komen in sterke materialen als sterling zilver en een 14K-vergulding, aangevuld met gecultiveerde zoetwaterparels. Van een tijdloze klassieker gesproken!
Ray-Ban landt in Antwerpen
Ray-Ban landt in Antwerpen
De ‘Aviator’ moet zowat ‘s werelds bekendste zonnebril zijn, mede dankzij de A-listers die de pilotenbril – zoals ie nog weleens genoemd wordt – voortdurend op hun neus schuiven. Toch heeft Ray-Ban ook een uitgebreide collectie optische brillen en die kan je ontdekken in de gloednieuwe winkel op de iconische Antwerpse Meir. Het is meteen ook de eerste winkel van Ray-Ban in ons Belgenlandje. Een bezoekje waard dus!
Game, set, match!
Game, set, match!
Van Barbiecore tot grandpa-core: er is tegenwoordig een ‘core’ voor zowat elke kledingstijl. Toch is de laatste nieuwe trend in modeland niet gebaseerd op een persoon, maar wel op een sport. Tennis, om precies te zijn. Zowat alle fashionista’s hullen zich tegenwoordig in polo’s en tennisrokjes en dat vooral naast het tennisveld. Zendaya zet alvast de toon met haar outfits ter promotie van haar gloednieuwe film ‘Challengers’. Check die hakken!
Groen van jaloezie
Groen van jaloezie
Limoengroen domineerde vorig jaar het straatbeeld al tijdens de modeweken, maar breekt deze zomer helemaal door. Limoengroen leent zich perfect tot colourblocking, maar valt ook prachtig te combineren met een neutrale kleur als wit. De tint is smaakvol, al zorgt ‘ie wel meteen voor een statementlook. Durf jij?
Monkey business
Monkey business
Het harige, gekleurde Kiplingaapje is terug! In de jaren 80 en 90 hing ie ongetwijfeld als sleutelhanger aan je rugzak en bestond jouw missie erin zoveel mogelijk exemplaren te verzamelen. Wel die verzamelwoede steekt nu terug de kop op, want Kipling onthult een gloednieuwe frisse ton sur ton-look. Je scoort jouw Monkey in vijf verschillende kleuren: van Blooming Pink tot Havana blue.
Kiplingaapje – € 10,99 – Kipling.
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier