Van beha's swappen tot coole collabs.
NEW IN: 6 nieuwigheden uit modeland die je lentekriebels geven
Krijg jij het spontaan warm als er weer een nieuwe collab wordt aangekondigd? Of snuister jij dagelijks je favoriete webshops af op zoek naar leuke hebbedingen? Dan heb je als modefan zonet het juiste artikel aangeklikt, want met ‘New In’ tipt moderedactrice Chloë je de leukste nieuwtjes uit modeland!
Les Soeurs landt in Leuven.
Wat begon met winkeltje spelen op de stoep in Heusden-Zolder, mondde voor Les Soeurs uit in een populaire webshop en een reeks winkels in België en Nederland. Toch denken zussen Clio, Kay en Julie nog lang niet aan uitbollen, want de zevende flagshipstore is een feit. Op een boogscheut van de Grote Markt kunnen Leuvenaars zich vergapen aan een betaalbare selectie feel good fashion, maar ook leuke decospullen. Naast hun eigen collectie, kan je er aan de kapstokken ook merkjes vinden als Edited, Y.A.S, MbyM en American Vintage. Gevalletje kill your darlings...
Personaliseren maar...
Ben jij verzot op de eigenzinnige ear candy van het Belgische Billion Avenue, maar durf je maar geen gaatjes te laten schieten? No worries, want voortaan kan je de leuke charms ook met een handig én mooi clipje aan een gouden ketting hangen. Van een coole smiley tot een bliksemschicht met diamantjes: mix en match je favorieten naar hartenlust.
PS De ketting komt op € 125, het clipje kost € 17 en de prijzen van de charms variëren van € 15 tot € 21.
Behaatje swappen, iemand?
18 maart is het Global Recycling Day, een dag die ze bij Uniqlo niet zomaar voorbij willen laten gaan. Het label organiseert een heuse bra swap. Dat betekent dat jij op vrijdag 18 maart en zaterdag 19 maart in een van de winkels in Antwerpen, Wijnegem of Brussel je oude beha (ongeacht het merk) kan binnenbrengen en in ruil daarvoor een gratis nieuwe Uniqlo-beha krijgt. Je mag daarbij zelfs nog kiezen uit drie modelletjes: de 3D hold wireless bra, de relax airism wireless bra, en relax lace plunging bra.
De oude ingezamelde beha’s gaan naar de de non-profitorganisatie Solidarité Grands Froids. Daarenboven belooft het Japanse modelabel voor elke gedoneerde oude beha ook nog een nieuw lingeriesetje te doneren aan hen.
PS Er worden per dag in elke winkel vijftig beha’s weggegeven, en elke klant kan er maximum eentje in ontvangst nemen.
Een nieuwe, knallende collab bij H&M.
Je hebt het misschien al horen waaien, maar dode-icoon Iris Apfel viert haar 100ste (!) verjaardag met een gedurfde capsulelijn bij H&M. En daar zijn nu de eerste beelden van! De collectie vormt een bonte mix van texturen en print en komt in een regenboog aan fantastische, felle kleuren. Denk maar aan kanariegeel, smaragdgroen, turkoois en warm oranje.
De paradepaardjes van de collab? Een jacquardgeweven kostuum met een borduursel van erwtendoppen en erwtenparels, een volumineus volantjasje van tule en een zwierige volantrok (met bijpassende bloes) met een prachtige irissenprint. H&M liet zich voor deze silhouetten inspireren door Iris Apfels liefde voor laagjes en stoere statementstukken. In de accessoires zitten dan weer thema’s verwerkt zoals flora en fauna.
PS De volledige collectie wordt op 31 maart gelanceerd in de webshop en in de winkels in Antwerpen en Brussel (Elsene). Nog héél even geduld dus!
Summerproof nails? Yes, please!
Nu de zon volop straalt, lonken de nieuwe lente- en zomercollecties eens zo hard! Een van onze allereerste optimistische aankopen voor het nieuwe seizoen, is een paar sandaaltjes. En dat vraagt om netjes gelakte teennagels. March23 brengt in samenwerking met OPI een beperkt gamma nagellakjes uit. De lakjes in de kleuren Candy, Seafoam, Honey, Papaya en Nude zijn perfect afgestemd op het kleurenpalet in de SS22-(schoenen)collectie van March23 en passen perfect bij al je outfits. Add to cart, ladies...
Stijlvol gekrabbel.
De trends in sneakerland? Het mag nog duurzamer en tegelijk ook exclusiever. Sneakerliefhebbers worden wild van exclusieve, groene collabs. Eentje die absoluut in dat rijtje thuishoort is die van Veja en Marni. Het duo introduceert een nieuwe versie van de V-10, de populaire evergreen, en een V-15, een nieuwe sneaker geïnspireerd op retro baskets. Op beide stijlen prijkt het kleurrijke gekrabbel van het Italiaanse modehuis. Het prijskaartje van deze pareltjes? 225 euro, al is het een investering die zal lonen.
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier