Het modemerk is helemaal mee met de trend van authenticiteit en diversiteit.
EINDELIJK: Na 52 jaar eerste lesbisch koppel in nieuwe campagne van Ralph Lauren
Sinds de lancering van hun nieuwe campagne, staat Ralph Lauren niet langer alleen bekend om de wereldberoemde polo’s. Na 52 jaar gooit het Amerikaanse kledingmerk het over een andere boeg en gebruikt het voor het eerst een diverse en échte cast voor hun nieuwe reclamespot.
Diversiteit, dat is waar het om draait in de nieuwe campagne “Family is who you love” van Ralph Lauren. De video duikt in het reilen en zeilen van acht verschillende gezinnen en toont hun dagelijkse leven. Opvallend: de video is niet gemaakt met acteurs én de cast blinkt uit in diversiteit: een lesbisch koppel, Aziatische mensen en een ouder gezin. Gedaan met steeds dezelfde modellengezichtjes, nu ook bij Ralph Lauren!
“Persoonlijker dan ooit”
Met de lancering van de nieuwe campagne probeert het bedrijf de focus op diversiteit in de modewereld te vergroten. Het treedt zo in de voetsporen van onder andere Ikea, Gap en Tifanny & Co die al langer een ‘diverse’ cast hebben om hun reclamespots realistischer te maken.
https://www.youtube.com/watch?v=eAjq_y-U7jY
Volgens Jonathan Bottomley, de chief marketing bij Ralph Lauren, wordt de betekenis van familie persoonlijker dan ooit: “Wij zijn ervan overtuigd dat familie een van de belangrijkste elementen is om mensen met elkaar te verenigen. Het maakt ons sterk en dat proberen we met de campagne uit te drukken. ”, aldus Bottomley.
Met de spot hoopt het bedrijf jonge consumenten aan te trekken. Of de nieuwe invalshoek een schot in de roos wordt, valt nog af te wachten, maar volgens de eerste tweets gaat het alvast de goede kant op.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
https://twitter.com/Mwangaxe/status/1113334698044948480
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier