Vinted, dé app bij uitstek om van die enorme berg kleding af te raken die je toch nooit draagt. Een magische uitvinding eigenlijk, maar helaas word je er als verkoper soms ook geconfronteerd met enkele ergernissen. Hoeveel kan jij er afvinken?
De schaamteloze prijsvoorstellen
‘Hallo, wil je me dit verkopen voor € 2,8?’, lees je plots in je Vinted-inbox. Het enige wat je daarop dan eigenlijk wil antwoorden is dan ook het volgende: ‘Ik weet het niet, @FashionQueen1994... Als je weet dat dit een designerjurkje is dat ik oorspronkelijk voor € 250 kocht en daarnaast maar één keer heb gedragen, wat denk je dan zelf? Juist, het antwoord is nee. En eerlijk gezegd vind ik het erg onbeleefd dat je de vraag überhaupt durft te stellen’.
De angst voor ‘slechte’ reviews
Geen enkele Vinted-verkoper is veilig voor zogenaamde haters. Je weet wel: shoppers die na ontvangst van hun pakketje wel de moeite nemen om een review achter te laten, maar je daarbij niet meer dan één schamele ster geven. De reden? De jurk was bij het openen van het pakketje niet turquoise, maar eerder appelblauwzeegroen. Tja, misschien zijn we dan toch kleurenblind...
De eeuwige zoektocht naar een acceptabele doos
Technisch gezien zou je dat bloemenrokje of die suède laarsjes in een vuilniszak kunnen opsturen. Alleen kan je je dan écht aan een rotte review verwachten. Je neemt dus de moeite om het item in een acceptabele doos te stoppen. Alleen verloopt die zoektocht niet altijd zo eenvoudig. Pakjes die je zelf ontvangt, scheur je als een gek open waardoor het lijkt alsof je hond ermee aan de haal ging. Wat in de meeste gevallen ook nog echt zo is.
Expeditie postkantoor
Ja, we noemen het met opzet een expeditie. Het uitje naar het postkantoor is een gezeul waarbij er meer dan eens een pakje tegen de vlakte gaat en je vervolgens met de andere moet balanceren om het op te rapen. Nog nooit heb je je zo goed kunnen inleven in die lieve, brave Sint. Alleen wacht je op het einde van de rit geen pintje of een wortel, omdat je de pakjes netjes van punt a naar punt b hebt gebracht. Zo onrechtvaardig!
De voortdurende tijdsdruk
Als verkoper word je geacht je pakketjes zo snel mogelijk te versturen. Als in gisteren eigenlijk. Anders wordt de verkoop geannuleerd en ontvang je een slechte review van Vinted.
De uiterst ijverige kwaliteitscontroleurs
We hebben allemaal al weleens te maken gehad met de tweedehands Anna Wintour. Je weet wel: het type shopper dat in woede uitbarst als blijkt dat een paillette op een onzichtbare plek op een jurk een tikje lost. Een jurk dat ze nota bene voor een tiende van de prijs heeft kunnen scoren en waarbij je duidelijk vermeld hebt dat het weleens gedragen is.
De eindeloze stroom aan vragen
Een broek gewoon op je bedovertrek leggen en er vervolgens een foto van maken, is not done. Jij als topverkoper neemt dan ook de moeite om duidelijke foto’s te maken waarbij je je kledingstukken nog eens aantrekt ook. Iedereen weet graag hoe een broek of jurkje valt, toch? Alleen spoort dat sommige shoppers aan om als een bezetene vragen te blijven stellen. Het ergste is dat we in het begin enthousiast extra foto’s maakten of zelfs de afmetingen van het etiket doorgaven. Nu negeren we zulke berichten, omdat we weten dat de laatste vraag ongetwijfeld de volgende is: ‘Gaat u ermee akkoord mij dit voor € 2,8 te verkopen?’. We zijn hier niet gekomen om te lijden.
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier