Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© WECANDANCE

Het populaire strandfestival heeft een nieuwe creative director (die je misschien al wel kent). 😉

Dit wordt het gloednieuwe thema voor WECANDANCE deze zomer

Chloë Foubert
Chloë Foubert Modejournalist

De winter is (helaas) nog niet voorbij, maar wij zitten nu al stiekem in zomermodus. De schuldige? WECANDANCE! Het populaire strandfestival zal op 3, 4, 10 en 11 augustus opnieuw de tenten opslaan in Zeebrugge. Met een gloednieuw thema én een nieuwe creative director belooft het alvast een intrigerende editie te worden.

Afgelopen festivalzomer mocht WECANDANCE tien kaarsjes uitblazen. Die jubileumeditie vroeg om een gepast thema, eentje die de unieke locatie van het festival alle eer aan deed. Met het ‘Sea, Sand & Sun!’-thema spotten we overal zandtinten en aquamarijn, maar ook eindeloos veel parels, schelpen en glinsterende pailletten. Het werd een onvergetelijke editie mét een recordaantal bezoekers. Maar liefst 60.000 festivalgangers gooiden er de beentjes los op het strand.

Toch zijn de festivalorganisatoren niet van plan om op hun lauweren te rusten. Voor de festivalzomer van 2024 pakt WECANDANCE niet alleen uit met een gloednieuwe creative director maar ook met een gedurfd en vernieuwend thema: ‘Drop in the Light, Rise in the Dark’.

Van zon- naar maanlicht

Het nieuwe thema draait zoals de naam doet vermoeden volledig rond de transformatie van licht naar duisternis. De festivalorganisatoren willen bezoekers daarbij aanmoedigen om hun outfits en looks te kiezen op basis van hun eigen gevoel en persoonlijke interpretatie. Wij denken dan spontaan aan geeltinten die de ondergaande zon voorstellen, maar ook zwarte silhouetten met flink wat strass en futuristische zonnebrillen. Of kledingstukken met dégradé, waarbij één kleur geleidelijk aan vergaagt in een andere tint.

Het 12-uur durende festival ondergaat een gedaanteverandering van zonlicht naar maanlicht. Met het nieuwe thema, wordt #WECANDANCE24 een rave revolutie die zowel de lichte als de duistere kanten van het leven toont’, verduidelijkt Dennis Vanderbroeck, de nieuwe creative director van het festival.

Zijn naam doet bij sommige festivalgangers ongetwijfeld wel een belletje rinkelen. Dennis ontwierp vorig jaar namelijk een nieuwe stage voor het strandfestival: ‘The Light House’, een witte ronde podiumconstructie met open dak waar festivalbezoekers centraal stonden. Dit jaar zal ‘The Light House’ het episch centrum van het festival vormen, terwijl de andere podia – die ook door Dennis’ studio ontworpen zullen worden – harmonieus aansluiten.

Teaser van de line-up

Met de lancering van het nieuwe thema geeft het festival ook een vooruitblik van de eclectische lineup, door alvast stagehosts aan te kondigen die op het strand te vinden zullen zijn. WECANDANCE verwelkomt dit jaar Kompass Club, Faisal Selects, Stavroz & Friends, Supertoys, Bloody Louis, Burenhinder en meer. Naast de vertrouwde genres als hiphop, techno, disco, female pop en energy house wordt ook weer gefocust op subgenres die aan hun opmars bezig zijn, zoals amapiano. De volledige line-up voor de zomer wordt trouwens aangekondigd op donderdag 7 maart om 12u.

Wie nu al snakt naar een strandvakantie kan vanaf morgen een ticket op de website van het festival scoren! Voor een dagticket betaal je € 65, voor een weekendticket € 110 en voor een dubbelweekend € 200. Net zoals afgelopen editie, organiseert WECANDANCE nachttreinen van Zeebrugge naar Brugge of zelfs tot in Gent.

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '