BV’s als Frances Lefebure, Pommelien Thijs, James Cooke en Elisabeth Lucie Baeten zetten hun schouders mee onder de campagne.
Child Focus pakt met ‘Bel Glenn’-campagne grensoverschrijdende sexting hard aan
Child Focus lanceerde vrijdagochtend de nieuwe campagne ‘Bel Glenn’ om aandacht te vragen voor de immense schade die grensoverschrijdende sexting en seksuele uitbuiting kan aanrichten. De campagne dragen ze op aan de 15-jarige Glenn, die slachtoffer werd van die uitbuiting en daardoor uit het leven stapte.
Triggerwarning: dit artikel gaat over zelfdoding en grensoverschrijdende sexting.
In 2017 verscheen er een fake Instagramaccount in Glenns naam. Op dat account werden naaktfoto’s van de 15-jarige jongen gedeeld, met zijn naam en voornaam op. De foto werd al snel doorgestuurd en bestookt met haatcomments. Niet veel later besloot Glenn om uit het leven te stappen.
‘Glenn is nooit meer bereikbaar’
Nu lanceert Child Focus, naar aanleiding van de Europese dag voor de Bescherming van Kinderen tegen Seksuele Uitbuiting en Seksueel Misbruik die op 18 november plaatsvindt, een nieuwe campagne: ‘Bel Glenn’.
Daarvoor gebruiken ze het telefoonnummer van de overleden Glenn en laten ze een pijnlijke boodschap horen op het antwoordapparaat. Na de boodschap kan je je naam en voornaam inspreken en onderteken je zo de petitie voor een betere bescherming van jongeren online. Al willen we wel waarschuwen, de boodschap komt hard binnen.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan zelf je naam achterlaten door te bellen naar 0492795830.
Slachtoffers van grensoverschrijdende sexting en exposing en hun naasten kunnen Child Focus contacteren via het gratis nummer 116 000, dat 24/7 beschikbaar is.
Wie met vragen zit over zelfdoding kan terecht bij de Zelfmoordlijn op het gratis nummer 1813 of op www.zelfmoord1813.be.
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier